Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trøbbel med kjørelys

lifeline

Anbefalte innlegg

Hei håper noen kan gi meg noen tips ang trøbbel med lyset på min 90 mod mazda 626. 2,0 i.

pr dags dato mangler jeg baklys. alt det andre virker(skiltlys, park, brems og blink) men ikke kjørelyset. har sjekket pærene og disse er i orden. sikringen i holderen er også OK.

Noen som har vært borti noe lignende? kan det være et rele som er gåent? evt hvor sitter dette. eller kan det være en jordingsfeil?

håper noen kan gi meg et tips om hvor jeg skal begynne å lete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem med min Audi 80 da jeg kjøpte den brukt. Det jeg fant ut er at det lå mye irr (eller hvordan det skrives) rundt kontaktene. Dvs at det ble dårlig kontakt og det gjorde at lampene ikke virket. Så prøv å ta ut kontakt plata/kontaktene til lampene og rens de. Bruk skru trekker for å skrape ren, og vask med f.eks blå rens eller andre rense midler.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem med min Audi 80 da jeg kjøpte den brukt. Det jeg fant ut er at det lå mye irr (eller hvordan det skrives) rundt kontaktene. Dvs at det ble dårlig kontakt og det gjorde at lampene ikke virket. Så prøv å ta ut kontakt plata/kontaktene til lampene og rens de. Bruk skru trekker for å skrape ren, og vask med f.eks blå rens eller andre rense midler.

9262915[/snapback]

Takk for tipset. skal prøve det først, og se om det hjelper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...