Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsfilter, chip til citroen 2002

patrickk

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er mulig å kjøpe noe sportfilter til C5 2002 STV. Eller om det er mulig med å chippe bilen.

Det er en 1,8 bensin, med 117 HK. Vil det eventuelt lønne seg angående bensin forbruket, og aks. Eller vil en slik bil slitt fort?

Evt hvor får jeg kjøpt utstyret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort oppsummert:

Et sportsfilter gir bilen friere lufttilgang. Det vil gi liten effekt, men gir deg kvassere gassrespons. Om du har sportseksos i tillegg kan du merke forskjell i hvordan bilen takler belastning etc.

Chipping av bensinbiler koster som regel mye mer enn det smaker.

Regelen sier at man bør regne ca 1000 kr pr. hest.

Lenke til kommentar
Chipping av bensinbiler koster som regel mye mer enn det smaker.

Regelen sier at man bør regne ca 1000 kr pr. hest.

9272950[/snapback]

Rettelse: chipping av NA (suge)motorer koster som regel mye mer enn det smaker. Om det er bensin eller diesel har ingenting å si, men for å få mye ut av en chip bør motoren ha turbo eller kompressor.

Uten turbo eller kompressor er ikke 1000,- per hest et dumt anslag. For meg ble det ca 150,- per hest (2,0TDI). 40hk økning.

Lenke til kommentar
Rettelse: chipping av NA (suge)motorer koster som regel mye mer enn det smaker. Om det er bensin eller diesel har ingenting å si, men for å få mye ut av en chip bør motoren ha turbo eller kompressor.

Uten turbo eller kompressor er ikke 1000,- per hest et dumt anslag. For meg ble det ca 150,- per hest (2,0TDI). 40hk økning.

9273514[/snapback]

Meget bra korreksjon, den kan jeg stille meg bak. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...