Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

To pip og svart skjerm:/

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et problem med pc'en min..

Jeg innrømmer at jeg eksprimenterte litt på bios.. :blush: .. for skjermkortet mitt har ikke fungert som det skal.. derfor satte jeg opp en av instillingene på 512 m(jeg vet at man ikke skal gjøre endringer på BIOS, men har klart å finne ut av ting før:/) så startet lagret jeg instillingene og startet datamaskinen.. da pep den 2 ganger.. stille.. så 2 pip til.. og så bare sto den der.. Svart skjerm og ikke en lyd fra pc'en.. det samme skjer nå hver gang jeg starter dataen :/

Så mitt spørsmål er om noen vet hva jeg kan gjøre for å få maskinen til å fungere igjen? :blush:

Endret av Gpot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg innrømmer at jeg eksprimenterte litt på bios.. :blush: .. for skjermkortet mitt har ikke fungert som det skal.. derfor satte jeg opp en av instillingene på 512 m(jeg vet at man ikke skal gjøre endringer på BIOS, men har klart å finne ut av ting før:/) så startet lagret jeg instillingene og startet datamaskinen.. da pep den 2 ganger.. stille.. så 2 pip til.. og så bare sto den der.. Svart skjerm og ikke en lyd fra pc'en.. det samme skjer nå hver gang jeg starter dataen :/

Så mitt spørsmål er om noen vet hva jeg kan gjøre for å få maskinen til å fungere igjen?  :blush:

9262594[/snapback]

Hei Gpot

Prøv å resette bios:

Koble ut strømledningen til pcen > trykk på startknappen noen ganger (imens pcen er frakoblet strømmen).

Nå må du åpne kabinettet > på hovedkortet finner du et rundt lite batteri som ligner på et klokkebatteri > ta dette ut, og vent en stund før du putter det inn igjen.

Når du har puttet det inn igjen, kan du prøve å starte maskinen igjen.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Så mitt spørsmål er om noen vet hva jeg kan gjøre for å få maskinen til å fungere igjen?  :blush:

9262594[/snapback]

Hei Gpot

Prøv å resette bios:

Koble ut strømledningen til pcen > trykk på startknappen noen ganger (imens pcen er frakoblet strømmen).

Nå må du åpne kabinettet > på hovedkortet finner du et rundt lite batteri som ligner på et klokkebatteri > ta dette ut, og vent en stund før du putter det inn igjen.

Når du har puttet det inn igjen, kan du prøve å starte maskinen igjen.

Lykke til :thumbup:

9262677[/snapback]

Tusen takk:) det fungerte :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...