glenulv Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Utvidet garanti for Xbox 360 Microsoft Corp. kunngjorde i dag at det vil utvide den globale garantien for Xbox 360™. Alle Xbox 360-kunder som får generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper, dekkes nå av en treårig garanti fra kjøpsdatoen. Alle andre eksisterende Xbox 360-garantier gjelder fortsatt. Som et resultat av det Microsoft anser som et uakseptabelt antall reparasjoner av Xbox 360-konsoller, har selskapet gjennomført omfattende undersøkelser blant mulige årsaker til generelle maskinvarefeil. Etter at det er blitt identifisert flere faktorer som kan forårsake generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen, har Microsoft gjort forbedringer i konsollen og utvider Xbox 360-garantien for eksisterende og nye kunder. Microsoft stiller seg bak produktene sine og tar ansvar for å reparere eller erstatte eventuelle Xbox 360-konsoller som får feilmeldingen med tre blinkende røde lamper, i tre år fra kjøpsdatoen kostnadsfritt, inkludert fraktkostnader. Microsoft will take a $1.05 billion to $1.15 billion pre-tax charge to earnings for the quarter ended June 30, 2007 for anticipated costs under its current and enhanced Xbox 360 policies.Microsoft vil sette av mellom USD 1,05 og 1,15 milliard fra bruttooverskuddet for kvartalet som sluttet 30. juni 2007, for å dekke forventede kostnader under gjeldende og utvidede Xbox 360-garantier. "De fleste Xbox 360-eiere har gode erfaringer med konsollene sine og har hatt det helt fra begynnelsen av. Men dette problemet har forårsaket frustrasjon for flere av kundene våre, og det ber vi oppriktig om unnskyldning for," sier Robbie Bach, direktør i Microsofts Entertainment and Devices Division. "Vi verdsetter fellesskapet vårt høyt, og vi ser på dette som en investering i kundebasen. Vi ser frem til alle de gode tingene som kommer." Alle kunder som tidligere har betalt for reparasjoner som er relatert til feilmeldingen med tre blinkende lamper på Xbox 360-konsollen, kommer til å få tilbakebetalt retroaktivt av Microsoft. Kl. 14:30 (amerikansk stillehavstid) kommer Microsoft til å holde en telefonkonferanse for finansanalytikere og investorer med Robbie Bach, direktør i Entertainment and Devices, Chris Liddell, visedirektør og finansdirektørsamt Frank Brod, viseadministrerende direktør og regnskapsdirekør, for å diskutere dagens kunngjøring. For å delta kan de som er bosatt i USA, ringe +1-888-459-9165, og de som er bosatt utenfor USA, kan ringe +1-773-799-3324. Passordet er MSFT. Samtalen er tilgjengelig for avspilling omtrent én time etter at samtalen er avsluttet, og frem til kl. 17:00 (amerikansk stillehavstid) torsdag 12. juli. For å høre avspillingene kan de som er bosatt i USA, ringe +1-866-363-4143, og de som er bosatt utenfor USA, kan ringe +1-203-369-0210. En lydwebcast av konferansen vil også være tilgjengelig på webområdet for investorer på http://www.microsoft.com/msft. Xbox 360-kunder som har spørsmål, kan gå til www.xbox.com. Om Microsoft Microsoft (Nasdaq "MSFT") ble grunnlagt i 1975 og er en ledende aktør innenfor programvare, tjenester og løsninger som er med på å få mennesker og virksomheter til å realisere sitt fulle potensial. ---------------------- Åpent brev fra Peter Moore Til Xbox-fellesskapet: Dere har talt, og vi har hørt på dere. God service og en god kundeopplevelse er deler av vår virksomhet som er svært viktige for oss. Og helt ærlig har vi ikke gjort en god nok jobb. Noen av dere har uttrykt frustrasjon over opplevelsene dere har hatt med Xbox 360, og det at dere må sende konsollen tilbake til service etter å ha fått feilmeldingen om generell maskinvarefeil på konsollen. De fleste kundene som har en Xbox 360-konsoll, har hatt en flott opplevelse fra dag én og har det fortsatt. Men når noen stiller spørsmål ved påliteligheten til produktet vårt eller vårt ansvar overfor kundene våre, er det noe jeg tar alvorlig. Vi har fulgt opp dette problemet, og gjennom pågående testing har vi identifisert flere faktorer som kan forårsake generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. For å løse dette problemet, og som en del av det pågående arbeidet vårt, har vi allerede gjort bestemte forbedringer i konsollen. Vi har også implementert viktige garantiendinger for at du skal kunne spille bekymringsfritt. Fra og med i dag dekkes alle Xbox 360-konsoller av et utvidet garantiprogram som dekker spesielt de generelle maskinvarefeilene som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. Dette gjelder både nye og tidligere solgte konsoller. Selv om vi fremdeles har en generell ett års konsollgaranti (to år i enkelte land), kunngjør vi i dag en tre års garanti som dekker konsoller som viser en feilmelding med tre blinkende røde lamper. Hvis en kunde opplever problemer som indikeres av tre blinkende røde lamper, reparerer Microsoft konsollen kostnadsfritt, inkludert fraktkostnader, i tre år fra konsollens kjøpsdato. Vi tilbakebetaler retroaktivt alle som tidligere har betalt for reparasjoner relatert til problemer som indikeres av denne feilmeldingen. På denne måten stiller Microsoft seg bak produktene sine og tar ansvar for at alle Xbox 360-konsolleiere fortsatt får en fantastisk spillopplevelse. Hvis du er skuffet over opplevelsen du har hatt med din Xbox 360, beklager vi dette på det sterkeste. Vi tar ansvar for dette og gjør disse endringene for å sørge for at alle Xbox 360-eiere fortsatt får en flott opplevelse. Det vil ta noen dager å implementere dette globalt, og jeg vil takke for at din fortsatte tålmodighet mens vi lanserer dette programmet. Jeg har lagt ut noen vanlige spørsmål som svarer på en del andre spørsmål, og vi vil oppdatere dem de neste dagene. Jeg takker deg for lojaliteten din på vegne av alle her i Microsoft. ------------------- Vanlige spørsmål om utvidet garanti for Xbox 360 Sp.: Hva er det nye dere lanserer? Sv.: Selv om vi beholder vår ettårige garanti på konsollen (to år i enkelte land), utvider Microsoft vilkårene i Xbox 360-garantien til tre år for generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. Dette vil gjelde for alle nye og eksisterende kunder. Vi vil retroaktivt tilbakebetale kostnader for reparasjoner som er gjort utenfor garantien for problemer som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. Sp.: Hvordan skiller denne garantien seg fra eksisterende garantier? Sv.: For øyeblikket dekkes Xbox 360 av en ettårig produsentgaranti (to år i enkelte deler av verden). Hvis konsollens garanti er utløpt, påløper det kostnader for å få den reparert. Den har deretter en reparasjonsgaranti på ytterligere ett år. Med disse endringene finnes det i praksis en treårig garanti uten reparasjonskostnader ved generelle maskinvarefeil som indikeres av en feilkode med tre blinkende røde lamper på konsollen. Sp.: Gjelder dette over hele verden? Sv.: Ja, disse garantiene gjelder over hele verden. De nye garantiene innføres nå i våre kundestøttesentre over hele verden, og det vil ta noen dager før de er fullstendig implementert. Sp.: Når begynner garantiendringen å gjelde? Sv.: Disse nye garantiene innføres nå i våre kundestøttesentre over hele verden, og det vil ta noen dager før de er fullstendig implementerte. De vil gjelde for alle nye og eksisterende kunder. For den nyeste informasjonen kan kundene gå til Xbox.com. Sp.: Handler dette om helse- eller sikkerhetsproblemer? Sv.:Dette er på ingen måte relatert til noen form for problemer med produktsikkerheten. Sp.: Får jeg en tilbakebetaling? Sv.: Ja, vi kommer til å tilbakebetale alle kunder med utgått garanti som har betalt for reparasjoner på grunn av problemer som indikeres av feilmeldingen med tre blinkende røde lamper. Kunder kan forvente å få en sjekk i løpet av ti til tolv uker. Sp.: Hvordan påvirker dette min utvidede garanti som jeg har kjøpt av forhandleren? Sv.: Du dekkes fortsatt av den eksisterende garantien ved problemer som ligger utenfor denne bestemte treårige garantien. Sp.: Har du identifisert en rotårsak som kan føre til feil? Sv.: Vi kan ikke peke på én enkelt årsak til problemet. Vi har testet produktet grundig, inkludert materialtestning, men konsollen er en komplisert konstruksjon siden den er et forbrukerelektronikkprodukt som består av over 1700 ulike komponenter og 500 millioner transistorer. Det er flere scenarier som kan føre til en generell maskinvarefeil. Bare indikatoren (de tre blinkende røde lampene) er alltid den samme. Sp.: Hvem kontakter jeg hvis jeg har flere spørsmål? Sv.: Gå til kontaktsiden vår for å kontakte Xbox-kundestøtten der du bor. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Dette er vel gammelt? Har heller ingen innvirkning på norske Xbox360 eiere. Lenke til kommentar
glenulv Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Kilde: http://www.xbox.com/nb-NO/support/systemse...rantyupdate.htm http://www.xbox.com/nb-NO/support/petermooreletter.htm http://www.xbox.com/nb-NO/support/systemus...warrantyfaq.htm Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Dette er vel gammelt? Har heller ingen innvirkning på norske Xbox360 eiere. 9262510[/snapback] Jeg vil tro at to års garanti allerede er gjeldende i Norge, men at de utvider til tre år mht. denne feilen er vel bare positivt! Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du har 5 års reklamasjon i Norge, så det spiller liten rolle for oss. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Dette er vel gammelt? Har heller ingen innvirkning på norske Xbox360 eiere. 9262510[/snapback] har det ingen innvirkning på norske eiere :O why?? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du har 5 års reklamasjon i Norge, så det spiller liten rolle for oss. 9262593[/snapback] Jo, men reklamasjon og garanti er to forskjellige ting. Garanti betyr reparasjon/utbytte uten spørsmål og diskusjon. Garanti er noe produsenten stiller med. Reklamasjon, derimot, gjøres mot siste ledd - dvs. butikken du kjøper XBOX-en i. Dersom de må ta reklamasjonen, og det er over garantitid, er det butikken som må ta den økonomiske belastningen. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du har 5 års reklamasjon i Norge, så det spiller liten rolle for oss. 9262593[/snapback] Jo, men reklamasjon og garanti er to forskjellige ting. Garanti betyr reparasjon/utbytte uten spørsmål og diskusjon. Garanti er noe produsenten stiller med. Reklamasjon, derimot, gjøres mot siste ledd - dvs. butikken du kjøper XBOX-en i. Dersom de må ta reklamasjonen, og det er over garantitid, er det butikken som må ta den økonomiske belastningen. 9262624[/snapback] Er klar over det, men dersom man får red ring of death etter fire år er det definitivt en reklamasjonssak, og jeg som kunde gir en god f i hvem som betaler for skaden, så lenge jeg ikke må gjøre det selv. Derfor jeg sier at det ikke spiller noen rolle for oss som bor i Norge. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 En annen ting er at denne nyheten er veeeeldig gammel Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 En annen ting er at denne nyheten er veeeeldig gammel 9262667[/snapback] Er noen måneder gammelt ja. Peter Moore sluttet vel i juli en gang. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jepp, og denne nyheten kom før Peter Moore sluttet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå