Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å velge trådløs router og pci-kort.

Anbefalte innlegg

Hei

vi har et veldig stort hus. det er 100 kvadrat meter (per etasje), og har 3 etasjer. Kjeller, 1.etasje og loft. jeg trenger en trådløs router og pci-kort som egner seg til vårt hus. huset er et tømmer hus (ikke betong). det er viktig at jeg har gode signal i HELE huset. vi har ganske mange pc-er. routeren skal stå i 1.etasje. min pc står på loftet. men vi har og en pc i kjelleren.

det er også viktig at hastigheten på den er minimum 108 mbps.

jeg ska bruke nettet til spilling og nedlasting.

ps: kablet nett blir ikke aktuelt.

Tusen Takk

edit: jeg får internett fra 3nett

leif

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har DIR-655 selv og syntes den er kanonbra på signalstyrke. Den vant også testen til hw.no av n routere for en liten stund siden.

Ang. pci-kort så har jeg testet dwa-547. Problemet med det kortet er noe mangelfull installasjon under vista. Men kortet i seg selv syntes jeg fungerte utmerket.

Lenke til kommentar
trodde dette var noe jeg ville få masse svar på...

9262876[/snapback]

Kunne nok ventet litt lengre enn en time da, så hadde du nok fått svar.

Så over til saken. Tviler sterkt på at nevnte router vil dekke hele huset, da signalet skal igjennom mange vegger og gulv(av egen erfaring). Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sett på muligheten for repeatere, for å få et slikt signal som du beskriver.

Lenke til kommentar
Så over til saken. Tviler sterkt på at nevnte router vil dekke hele huset, da signalet skal igjennom mange vegger og gulv(av egen erfaring). Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sett på muligheten for repeatere, for å få et slikt signal som du beskriver.

9280845[/snapback]

hva er repeater?

Lenke til kommentar

Produsenten er Edimax. er de noe å satse på?

det er det jeg får tilbud på hos 3Nett. som nevnt tidligere er det 3nett jeg får internett gjennom?

skal jeg satse på utstyret jeg kan kjøpe fra dem eller skal jeg kjøpe fra en annen plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...