Gå til innhold

Ratt og Pedaler

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg kjøpte seg ratt og pedaler til jul (julegave til seg selv) av typen Logitech Wingman Formula Force GP, etter å ha fått kjøre noen runder i cmr2 må jeg si jeg ble hekta.

Hva er det beste settet til under 1k? Jeg likte Logitech settet men syns kanskje festeanordningen til ratter var for dårlig (billig plast) samtidig som pedalsettet er for lite og lett (må stå opp mot noe for å stå i ro).

Bilspill har ihvertfall fått et helt nytt innhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte ett ratt på komplett i fjor som heter Trust Rally master Vibration feedback for ca700kr eller noe.. Det er egentlig ett bra ratt i forhold til andre ratt jeg har sett... Selve rattet er i myk gummi.......eneste som er litt kjipt er Vibration feedback, det rister når du kjører utenfor veien akkurat som på psx paden...har faktisk aldri prøvd ratt med Force feedback..Er det noe særlig det?

Og kjøre med ratt i colin mcrae rally 2 er farlig...blir avhenging......når jeg kommer hjem fra jobb står gutta her klare til spille :smile: Og det beste av alt med spillet er når du sitter inne i bilen å kjører, da får du liksom følelsen........

Lenke til kommentar

Quote:

Hva er det beste settet til under 1k? Jeg likte Logitech settet men syns kanskje festeanordningen til ratter var for dårlig (billig plast) samtidig som pedalsettet er for lite og lett (må stå opp mot noe for å stå i ro).

Enig med deg om pedalene. Pedalene er det viktigste ved kjøp av ratt synes jeg. Alt for mange produsenter undervurderer denne delen.

Skal du kjøpe ratt til under 1000-lappen kan du nok glemme Force Feedback. Mine forslag vil være:

Uten Force Feedback: Thrustmaster Modena 360 Pro - ca. kr 700-750, har både gir på rattet og egen spake ved siden av.

Med Force Feedback: Thrustmaster Ferrari Force Feedback til ca. kr 1200 eller kongen: Logitech MOMO Force til ca kr 2000.

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...