el_cash Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Sitter og ser på eBay i USA hvor de har svært billige bildeler i forhold til her i Norge. Ser blandt annet et grenrør som koster $145, i Norge koster den (i langt dårligere kvalitet) like over 3000 kr. Såvidt jeg har skjønt det vil det kun være moms og frakt jeg må betale. Delen har imidlertid litt volum og vekt, så høyst sannsynlig vil fraktprisen bli høyest av alt. Tipper grenrøret veier opp mot 20 kg. Jeg har imidlertid god tid og trenger ikke raskt transport, såfremt det er meg i hende i løpet av en måneds tid. Mitt spørsmål bli da; noen som kan ta utfordringen med å lage et lite regnestykke over hva jeg totalt må betale, inklusive disse $145, moms, frakt og eventuelle andre avgifter? Vipper jeg over 3000 NOK? Legger ved bilde av grenrøret for de nysgjerrige: Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Med www.jetcarrier.com Sjø-frakt til norge. 145$*6 = 870kr+217.50 (moms)+495kr ink.moms (frakt,toll gebyr)=1582.50kr + forsikring 45kr. I tillegg kommer det selgeren skal ha for å sende den til jettcarrier(di holder til i USA.) Men betaler du 500kr exstra så går den muligens med fly(kommer ann på størrelsen) da har du den på 1-2 uker og henter du den på posten. Ved Sjø frakt så må du hente den i Tistedal. Event. tillkommer frakt fra Tistedal hjem til deg. Endret 13. august 2007 av taz Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Jøss, var ikke klar over JetCarrier - glimrende tips, taz! Da kan jeg enkelt handle fra de som kun selger innenlands i USA. Relativt billig var det også, ihvertfall i forhold til priser jeg har sett andre steder. Totalt ser det ut til at jeg vil spare rundt en tusenlapp på å handle en skikkelig kvalitetsdel fra statene fremfor å handle en "billigdel" i Norge. Ikke verst! Lenke til kommentar
Oter Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 husk også at usa satte opp fraktprisene til utlandet med over 50% for et par måneder siden,og at det ikke er mulig å få sendt ting med båt lenger,mulig jet carrier har mulighet til å sende med båt,men posten i usa,har sluttet med å sende varer med båt til utlandet Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Prøv å få varen merket med gift, og be selger om å droppe å legge ved noe faktura o.l. Da kan det hende du slipper mva/toll Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Synes alltid det er hyggelig at en tråd avsluttes med en konklusjon på problemet som opprinnelig ble tatt opp, so here it goes: Fant til slutt ut at den delen fra eBay var mistenkelig rimelig, og bruker hadde ikke full score på ratingen. Så det ble til at jeg bestilte grenrør/header fra amazon.com, som var desidert rimeligst på denne, fra Gibson Performance: Jeg bestilte delen 14. august, det ble sendt fraktfritt dagen etter til min amerikanske adresse som jeg fikk fra jetcarrier.com. De tok imot og sendte det via fly (båtfrakt ville tatt betydelig lengre tid, men ville vært rimeligere, selvsagt) til sine lokaler i Sarpsborg , ordnet med fortolling etc. Deretter ble det sendt med Posten til mitt lokale postkontor, og i dag var det fremme. Må si at det var kjapt, ni dager fra bestilling til mottak. Prisen ble tilsvarende hva jeg ville betalt i Norge for den billigste, kinesiskprodusert originalkopien som var å oppdrive. Hadde selvsagt regnet på dette på forhånd, og fant fort ut at jeg heller ville ha en kvalitetsdel fra statene fremfor noe "billig" ræl som sikkert ikke hadde holdt i mer enn et par år uansett. Regnestykket ble som følger: Gibson Performance, Inc. GP400 Chrome Header fra amazon: $308.44 eller 1.854,67 kroner + Frakt via jetcarrier.com (920,00 kroner) og toll (497,64 kroner) totalt 1417.64 kroner. = Totalpris, inkludert alt: 3272,31 Forøvrig var pris på helt original del i Sverige på nærmere 6000,- (+ moms...), og originaldelen er tross alt ikke så bra (eller pen!) som grenrøret fra Gibson Performance Inc. Totalt sett er jeg svært fornøyd, nå gjenstår det bare å finne et rimelig verksted i Osloområdet som kan ta jobben til en hyggelig pris - hvis ikke kjører jeg til Sverige og får et verksted til å ta det der. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Synes alltid det er hyggelig at en tråd avsluttes med en konklusjon på problemet som opprinnelig ble tatt opp, so here it goes: 9350615[/snapback] Det er kjempeflott at folk tar seg tid til dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå