alfabeta2 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg sitter bak en router med brannmur og blir tids-avbrutt når jeg kobler på FTP servere. Etter jeg koblet på en router på linja, tar det mye lenger tid å koble opp på mIRC også... Hvordan kan jeg komme opp uten å "idle" på FTP serveren. Å skru av brannmuren (om det er det som gjør det) er vel ikke så lurt. Er det noen som har opplevd det samme og funnet en løsning? Routeren er en "3Com OfficeConnect DSL Gateway" hilsen christoffer takk til B|Real for at jeg å forstår litt mer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg sitter bak en router med brannmur og blir tids-avbrutt når jeg kobler på FTP servere. Etter jeg koblet på en router på linja, tar det mye lenger tid å koble opp på mIRC også... Åpne for port 113 så vil mirc fungere litt bedre. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jepp åpne port 113 som gjør at du identer. Husk å krysse av for Enable ident server under Connect-ident. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Åpne for port 113 så vil mirc fungere litt bedre. Hvorfor i allverden skal han gjøre det? IRC-server går som oftest i gjennom portene 6660-6669. Noe som du kan se et eksempel på her: http://www.undernet.org/servers.php Edit: Nevermind....ser det nå... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvorfor i allverden skal han gjøre det? IRC-server går som oftest i gjennom portene 6660-6669. Endel servere forlanger Ident og endel blir uhorvelig trege og logge på hvis de ikke får snakke med en slik. Lenke til kommentar
alfabeta2 Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 jeg åpnet port 113, og det ble litt bedre på mIRC... men ftp'en er det ikke så mye å gjøre med? christoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå