isaksen88 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) hei! Ny på dette forumet. grunnen til at jeg laget meg et brukernavn her er fordi jeg trenger litt hjelp med valg av bærbar Pc. Per dags dato har jeg gravd fram to alternativer som virker interessante. Jeg ønsker først og fremst en bærbar pc hvor jeg har gode spillmuligheter, men selvfølgelig også til noe jobbing i heimen. De to alternativene jeg har kommet fram til er: - HP dv9232eu/HP dv9312eu (denne har bedre minne og større harddisk (120 mot 160 gb)) - fra deal.no til 8799,- eller 8990,- - Acer Aspire 7520G - fra elprice.no til 8995,- Jeg tenker som sagt først og fremst på spillmuligheter. Hvilke av disse to alternativene burde jeg gå for? Acer maskinen er bedre utstyrt med bla.bluetooth, men dette er ikke så veldig viktig for meg. Grafikkortene derimot interesserer meg mer. Hp maskinen(e) har et Nvidia GeForce Go7600, mens Acer maskinen har et nVidia GeForce 8400M-G. hvilket er best? Hvilken bærbar burde jeg gå for?? takk på forhånd Endret 12. august 2007 av isaksen88 Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 hei! Ny på dette forumet. grunnen til at jeg laget meg et brukernavn her er fordi jeg trenger litt hjelp med valg av bærbar Pc. Per dags dato har jeg gravd fram to alternativer som virker interessante. Jeg ønsker først og fremst en bærbar pc hvor jeg har gode spillmuligheter, men selvfølgelig også til noe jobbing i heimen. De to alternativene jeg har kommet fram til er: - HP dv9232eu/HP dv9312eu (denne har bedre minne og større harddisk (120 mot 160 gb)) - fra deal.no til 8799,- eller 8990,- - Acer Aspire 7520G - fra elprice.no til 8995,- Jeg tenker som sagt først og fremst på spillmuligheter. Hvilke av disse to alternativene burde jeg gå for? Acer maskinen er bedre utstyrt med bla.bluetooth, men dette er ikke så veldig viktig for meg. Grafikkortene derimot interesserer meg mer. Hp maskinen(e) har et Nvidia GeForce Go7600, mens Acer maskinen har et nVidia GeForce 8400M-G. hvilket er best? Hvilken bærbar burde jeg gå for?? takk på forhånd 9261903[/snapback] Ingen av dem er optimale for spilling, du kan få bedre, men 8400 er jo et dx10 kort. Lenke til kommentar
isaksen88 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) nei, hvis en tenker på hva en kan få til langt høyere pris, er ikke dette PCer som er lagd for spilling spesielt. Men nå har det seg sånn at jeg ikke har ubegrenset med kapital og kan derfor ikke velge og vrake i all verdens PCer. jeg har ikke rå til en pc til over 10000 kroner. Det var derfor jeg kom opp med disse to alternativene. Hvis du vet om noen alternativer i samme prisklasse som du ville valgt framfor disse, er det bare å komme med det Endret 12. august 2007 av isaksen88 Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Sjekk ut denne linken som tar for seg forskjellige grafikkort. Så kan du jo selv avgjøre hvilket kort som passer best for deg. http://www.notebookcheck.net/Comparison-of...ards.130.0.html Lenke til kommentar
isaksen88 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) tusen takk for linken! etter det jeg forstår ser det ut som om Geforce GO 7600 er et bedre kort enn GeForce 8400M-G. Da er vel saken klar antakelig. Men hva betyr egentlig GO til 7600-kortet? takk Endret 12. august 2007 av isaksen88 Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) wildguess....fordi jeg ikke har peiling men jeg tipper Go betyr "for bærbare maskiner, mens de på 8000 serien har gått over til å skrive 8xxxM for mobile Men jeg aner ikke Edit: Btw skal du ha en gaming pc til ca 10k, så sjekk ut HP 9575 Sitter et bedre skjrmkort i den, enn i de du har sett på. Men til en dyrere pris Endret 12. august 2007 av Timetraveler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå