Jtand Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har en bil som ble avskiltet i mars i år. Må jeg betale årsavgifta for i år uansett? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har en bil som ble avskiltet i mars i år. Må jeg betale årsavgifta for i år uansett? 9261564[/snapback] Dersom den ble avskiltet før 15 mars slipper du. Om du ønsker å regge på nytt i år må du betale halv avgift. Ta dette med en liten klype salt da jeg ikke er 100% sikker. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har en bil som ble avskiltet i mars i år. Må jeg betale årsavgifta for i år uansett? 9261564[/snapback] Dersom den ble avskiltet før 15 mars slipper du. Om du ønsker å regge på nytt i år må du betale halv avgift. Ta dette med en liten klype salt da jeg ikke er 100% sikker. 9261576[/snapback] Du må avskilte innen 31. desember hvis du skal slippe årsavgiften. Evt kan du vrake bilen innen den 15. mars og fortsatt slippe å betale. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvis bilen kun er avskiltet (og ikke levert til skroting) skal det betales årsavgift for den: http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...&parentid=44779 Årsavgiften gjelder fra 1. januar til 31. desember, og må betales innen 20. mars. Årsavgift faktureres for alle avgiftspliktige kjøretøy registrert i motorvognregisteret pr. 1. januar. Registrert eier av kjøretøyet ved årsskiftet er ansvarlig for at avgiften blir betalt det gjeldende året. Ny og tidligere eier vil være solidarisk ansvarlig for årsavgiften det året eierskiftet finner sted. Leveres kjennemerkene inn til en trafikkstasjon innen 31. desember, blir det ikke skrevet ut avgift for det etterfølgende året. Skal kjøretøyet registreres på nytt i det nye året, betales full avgift ved registrering før 1. juli og halv avgift ved registrering fra og med 1. juli. Leverer du kjøretøyet til vraking/hugging hos godkjent oppsamlingsplass eller til bilopphuggeri (kjøretøy uten vrakpant) senest 20. mars, gis det fritak for avgiften, eventuelt refusjon om den allerede er betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå