.sere Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Tenker på om marinbiolog kunne vært noe for meg, men finner ikke ut hvilke fag som kreves på videregående for å komme inn på studier. Biologi vil selvsagt være gunstig, men kan man likevel gå rett over til studiene selv om man ikke har tatt det? Og hvilken matte trenger man å ha? Er både kjemi og fysikk nødvendig? Sånn forøvrig lurer jeg også på hvilke yrker utenom lege og ingeniør man begrenser seg til dersom man velger vekk matte r(vanskeligste) og fysikk. edit: gjennomgående skrivefeil, marinebiolog Endret 16. oktober 2007 av -rese Lenke til kommentar
kesse Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du kan feks ikke bli: Realfag lærer Siviløkonom Ingeniør Lege Farmasøyt Ernæringsfysiolog Div informatikk studer Arkitekt ++++ Listen er lang. Når det gjelder opptakskrav så trenger du 2mx og fordypning i et hvilket som helst 3 klasse fag, altså 2mx + en av 3mx/3bi/3kj/fy. Men jeg vil nok anbefale deg å ta 2mx + 2y + 2-3bi + 2-3kj hvis du tenker å gå i den retningen. Du vil ha nytte av alle realfagene fra VGS når du søker deg på et slikt studie! Lenke til kommentar
.sere Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Ble ikke noe kjemi, tror det kunne blitt litt i meste laget med realfag. Tror det skal gå greit med et lynkurs i kjemi hvis jeg senere skulle trenge det. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå