ulv666 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Skal på tur til england med jobben, og har aldri vært i england før. Lurte på om det er noen produkter, klær, PC, it, osv som er billigere i england. og som det kunne ha lønnt seg å ta med tilbake, jeg kan jo handle for 6000 kr momsfritt. Når man handler i england, kan man da be om å få momsen i england trukket ifra direkte? Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Sekkepiper? 9261797[/snapback] Hadde jeg skulle vært i scottland, men ror ikke jeg skal ha med en sekkepipe på flyet. Eller kilt for den saks skyld. :!: Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Fotballdrakter.. Fikk en helt ny Real madrid drakt for 300kr Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Stort sett ingen elektroniske artikler lønner seg å kjøpe i England. Riktig nok kan enkelte ting være litt billigere der enn her, men mye er også dyrere. Uansett er det lite lønnsomt når man tenker på de gode reklamasjonsreglene vi har i Norge. For hvis noe går i stykker av det du har kjøpt i utlandet, har du mye dårligere muligheter for å få det reparert på en enkel måte. Klær derimot vil jeg anbefale deg å kjøpe i England. Prisene på klær er en god del lavere, og de har mange bra kjeder med et stort spenn i prisklasser. Du får ikke trukket fra VAT (norsk: moms) direkte på prisen. Du må få et skjema i butikken du handler i, som du leverer på flyplassen når du drar hjem igjen. Du får pengene utbetalt kontant hvis flyplassen har en egen TaxFree-skranke (f.eks. Heathrow), eller så får du penge overført hvis flyplassen bare har en egen postkasse for slikt (f.eks. Stanstead). I butikker som har slike skjemaer, noe langt ifra alle har eller gidder å fylle ut, lønner det seg omtrent alltid å handle i. Den engelske VAT ligger såvidt jeg vet på 17,5%. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det eneste jeg kommer på er: Godteri,snacks og brus. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Junk food og KLÆR!! Mekka for klær i London ! når jeg skal dit i November skal jeg kjøpe mer merkeklær enn jeg har gjort på flere år!(b.l.a. J. Lindeberg, armani) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Fotballdrakter.. Fikk en helt ny Real madrid drakt for 300kr Var det ikke en veldig kjent engelsk spiller som forlot den klubben i år? Ikke så rart at draktene er på salg i England nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå