Gå til innhold

Hva er billig i England,

ulv666

Anbefalte innlegg

Skal på tur til england med jobben, og har aldri vært i england før.

Lurte på om det er noen produkter, klær, PC, it, osv som er billigere i england.

og som det kunne ha lønnt seg å ta med tilbake, jeg kan jo handle for 6000 kr momsfritt.

Når man handler i england, kan man da be om å få momsen i england trukket ifra direkte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett ingen elektroniske artikler lønner seg å kjøpe i England. Riktig nok kan enkelte ting være litt billigere der enn her, men mye er også dyrere. Uansett er det lite lønnsomt når man tenker på de gode reklamasjonsreglene vi har i Norge. For hvis noe går i stykker av det du har kjøpt i utlandet, har du mye dårligere muligheter for å få det reparert på en enkel måte.

Klær derimot vil jeg anbefale deg å kjøpe i England. Prisene på klær er en god del lavere, og de har mange bra kjeder med et stort spenn i prisklasser.

Du får ikke trukket fra VAT (norsk: moms) direkte på prisen. Du må få et skjema i butikken du handler i, som du leverer på flyplassen når du drar hjem igjen. Du får pengene utbetalt kontant hvis flyplassen har en egen TaxFree-skranke (f.eks. Heathrow), eller så får du penge overført hvis flyplassen bare har en egen postkasse for slikt (f.eks. Stanstead). I butikker som har slike skjemaer, noe langt ifra alle har eller gidder å fylle ut, lønner det seg omtrent alltid å handle i. Den engelske VAT ligger såvidt jeg vet på 17,5%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...