Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merkelig bremseproblem Golf variant

otello

Anbefalte innlegg

Problemet gjelder en:

1.9 TDi Diesel Variant 110 05.99-06.01 ASV, AHF

Modell: Golf IV Variant (1J5), 99-

KW: 81

Volum: ASV: 1896, AHF: 1896

Sylinder: ASV: 4, AHF: 4

Karosseri: 1J5

Jeg har byttet bremseskiver og kalippere bak og luftet bremsene (har luftet ut totalt 1,5 liter bremseveske).

Når bilen startes og jeg trykker bremsene hardt inn så går pedalen sakte innover helt til bunns...

Har forhørt meg litt rundt og byttet ut hoved bremsepumpa. og luftet masse etter dette også.

"Jeg fylte på bremseveske på den nye pumpa og trykket stempelet inn til det bare kom bremse veske ut før den ble skrudd fast".

Jeg har luftet bremsene med motor i gang, og prøvd å pumpebremse med håndbrekket, alt for å få ut luft ut av systemet.

Men problemet er der fortsatt..

Jeg kan ikke se at det lekker bremseveske noen steder.

Mens motoren er av kan en tråkke hardt uten at bremsepedalen går ned... men det er ikke tilfellet når motoren går.

Bilen gikk igjennom eu-kontrollen... Så bremsene fungrere "bra".

Jeg kan tråkke bremsene inn slik at ABS systemet aktiveres uten at de da går helt inn.

Det er bare hvis en trykker meget hardt inn at pedalen går til bunns.

Noen som har noen gode forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er bremsene foran betydelig mer slitte en bak? Og du har luftet alle caliperene i riktig rekkefølge? Høyrebak-venstrebak-høyreforan-venstreforan.

9261908[/snapback]

Bremseklosse er nye rundt på bilen, samt skivene forran er halvannet år gamle.

Lenke til kommentar
På en splitter ny opel vectra sviker bremsene sakte inn når du tramper inn pedalen, samme på min astra. Tror dette har noe med abs-systemet å gjøre. Tror ikke det gjør noe, så lenge du ikke trenger å pumpe for at bremsene skal funke

9271154[/snapback]

Der rare er at det var ikke antydning til dette før jeg begynte... De er fikset i stykker :blush::blush:

Lenke til kommentar
pedalen kan være litt mjuk med nye klosser, men pedalen skal ikke i bånn.

Noen dieseler er sånn... vakum pumpa til br.kraftforsterkeren er for kraftig eller noe sånt.

Blir det borte noe br.veske?

9273141[/snapback]

Jeh kan ikke se at det forsvinner noe... Og hvis det skulle være en lekasje et sted ville det synes ganske fort... ikkesant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...