Gå til innhold

Spille av SVCD Filmer

Pug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er en SVCD du laster ned så er det sikkert en ISO fil som du må brenne ut på cd først. Deretter så må du sikkert bruke et DVD program for å spille av denne.(WinDVD, PowerDVD osv)

Eller du kan bruke en vanlig DVD spiller hvis den støtter S-VCD.

trenger ikke brenne ut cd, bare å bruke http://www.daemon-tools.com eh.. hmm... den funka ikke nå.. mumle..

til å spille av svcd filmer kan du bruke powerdvd f.eks (svcd bruker mpeg2 akkurat som dvd, men med høyere kompresjon)

Lenke til kommentar
Det skal jeg si deg ble bra. XP'en hikka og døde.

Fikk starta i sikkermodus, fjerna Daemon og det ser ut til at alt funker bortimot normalt igjen.

:yes:

rart, har brukt daemon tools på både win2k og winxp pro funka bra begge gangene, har en haug med kompiser som også bruker det, funker fett for dem og.. dvs du har antageligvis en "ødelagt" installasjon av xp...

Lenke til kommentar

Når jeg første gang skulle spille av en .mpg2 fil så hadde jeg ikka noen anelse om hva som var feil.. winmp arbeidet og arbeoidet, men ingenting skjedde. Ente med at jeg snublet over et program som heter "Elecard MPG2 player" og inastalerte det. Da funket det :)

Dette programmet spiller også av vanlige .mpg filer, og etter instalasjonen kan du også spille av SVCDer i mediaplayer :)

Det finnes sikkert en del andre programmer som er bedre, men Elecard er i hvert fall det programmet jeg bruker ;)

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

SVCD kan helt fint spilles før de er ferdig lastet ned, ikke noe problem med det.

Men jeg har et lite problem angående SVCD også. Windows media player har alltid kunne spille SVCD (MPEG2) filmer hos meg. Men etter å ha lastet ned en ny film i det formatet, så funker ingen SVCD'er lenger :o

WMP bare står og henger på "Connecting" og ikke noe skjer.

Hvis jeg åpner fila i PowerDVD så får jeg bare opp masse grønt surr på skjermen, og maskina fryser. Når jeg rebooter får jeg beskjed om at det er et Radeon9700 driverproblem. Jeg har av- og reinstallert skjermdrivere, og reinstallert Nimo codec pack. Ikke noe fungerer.

Noen som har noen tips?

Ps. Hvis jeg lager en SVCD med nero vil PowerDVD spille av uten problemer.

Lenke til kommentar

Mange gode forslag her. For å si det slik, skal du brenne ut en SVCD cd, kan du spille denne på din DVD spiller (så lenge den har støtte for det da). Vil du ikke brenne denne ut, er det beste å spille denne i et DVD program. Det kan også spilles i mediaplayer med riktig codec, men det kan bli litt problem med video størrelsen.

Er det en iso fil, brenner du enten ut, eller bruker daemon tools, eller et annet lignene program! Da kan du se filmene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...