Pug Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg prøvde å spille av litt av en svcd film jeg sriver å laster ned. Men det funka ikke... Trenger jeg et spesiellt program, eller? Hva bruker du/dere? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Du trenger riktig codek sikkert. Søk på google etter Nimo codec pack, og last den ned. Da burde det virke - Azton Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvis det er en SVCD du laster ned så er det sikkert en ISO fil som du må brenne ut på cd først. Deretter så må du sikkert bruke et DVD program for å spille av denne.(WinDVD, PowerDVD osv) Eller du kan bruke en vanlig DVD spiller hvis den støtter S-VCD. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Fila behøver ikke være ISO. Kan godt være .mpg. Da er det bare selve film fila du har. Mediaplayer funker fint, men du må laste ned en codec eller sju. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvis det er en SVCD du laster ned så er det sikkert en ISO fil som du må brenne ut på cd først. Deretter så må du sikkert bruke et DVD program for å spille av denne.(WinDVD, PowerDVD osv)Eller du kan bruke en vanlig DVD spiller hvis den støtter S-VCD. trenger ikke brenne ut cd, bare å bruke http://www.daemon-tools.com eh.. hmm... den funka ikke nå.. mumle.. til å spille av svcd filmer kan du bruke powerdvd f.eks (svcd bruker mpeg2 akkurat som dvd, men med høyere kompresjon) Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 For alle som driver å laster ned spill, filmer etc på iso-format, bruk dameon tools til å emulere, slik at slipper å brenne softwaren før du kan bruke den! Bare søk på daemon tools på google så blirre bra Lenke til kommentar
oaasbak Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det skal jeg si deg ble bra. XP'en hikka og døde. Fikk starta i sikkermodus, fjerna Daemon og det ser ut til at alt funker bortimot normalt igjen. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du kan spille av svcd/mpeg2 i feks. power dvd, windvd ol. Disse finner du demo versjoner av på nettet. :wink: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det skal jeg si deg ble bra. XP'en hikka og døde.Fikk starta i sikkermodus, fjerna Daemon og det ser ut til at alt funker bortimot normalt igjen. rart, har brukt daemon tools på både win2k og winxp pro funka bra begge gangene, har en haug med kompiser som også bruker det, funker fett for dem og.. dvs du har antageligvis en "ødelagt" installasjon av xp... Lenke til kommentar
Dings Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Når jeg første gang skulle spille av en .mpg2 fil så hadde jeg ikka noen anelse om hva som var feil.. winmp arbeidet og arbeoidet, men ingenting skjedde. Ente med at jeg snublet over et program som heter "Elecard MPG2 player" og inastalerte det. Da funket det Dette programmet spiller også av vanlige .mpg filer, og etter instalasjonen kan du også spille av SVCDer i mediaplayer Det finnes sikkert en del andre programmer som er bedre, men Elecard er i hvert fall det programmet jeg bruker Mvh. Dings Lenke til kommentar
2roll Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Fantom CD er et alternativ til Daemon Tools. Selv bruker jeg det og det fungerer brillefint på 2000 Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Fantom CD er et alternativ til Daemon Tools. Selv bruker jeg det og det fungerer brillefint på 2000 hvor mange images kan du mounte samtidlig med Fantom CD? Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du skreiv at du dreiv å lastet den ned. er ikke sikker, men tror den må være ferdig ned lastet. det er hverfall sånn på divx filmer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 SVCD kan helt fint spilles før de er ferdig lastet ned, ikke noe problem med det. Men jeg har et lite problem angående SVCD også. Windows media player har alltid kunne spille SVCD (MPEG2) filmer hos meg. Men etter å ha lastet ned en ny film i det formatet, så funker ingen SVCD'er lenger :o WMP bare står og henger på "Connecting" og ikke noe skjer. Hvis jeg åpner fila i PowerDVD så får jeg bare opp masse grønt surr på skjermen, og maskina fryser. Når jeg rebooter får jeg beskjed om at det er et Radeon9700 driverproblem. Jeg har av- og reinstallert skjermdrivere, og reinstallert Nimo codec pack. Ikke noe fungerer. Noen som har noen tips? Ps. Hvis jeg lager en SVCD med nero vil PowerDVD spille av uten problemer. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Trenger jeg et spesiellt program, eller? Hva bruker du/dere? Du trenger en MPEG-2 kodek. Jeg bruker min stasjonære dvdspiller til SVCD. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 hvor mange images kan du mounte samtidlig med Fantom CD? Tror maks er 31. Har aldri prøvd mer enn åtte. Lenke til kommentar
Knarvik Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Mange gode forslag her. For å si det slik, skal du brenne ut en SVCD cd, kan du spille denne på din DVD spiller (så lenge den har støtte for det da). Vil du ikke brenne denne ut, er det beste å spille denne i et DVD program. Det kan også spilles i mediaplayer med riktig codec, men det kan bli litt problem med video størrelsen. Er det en iso fil, brenner du enten ut, eller bruker daemon tools, eller et annet lignene program! Da kan du se filmene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå