Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et C# Prosjekt som kompilerer som det skal og alt er ok. I dette prosjektet har jeg også brukt Properties til å lagre to innstillinger. Ene er for eksempel Properties.Settings.Default.ImageDirectory.

Jeg har også laget et Setup prosjekt for det overnevnte prosjektet. Som fungerer på et vis

Men jeg har to problemer som jeg ikke skjønner hvordan å fikse:

1. Hvordan kan jeg endre denne Properties.Settings.Default.ImageDirectory (som vel ligger inni exe-fila eller i en .config eller no sånt...) til den mappen som brukeren valgte å installere til?

2. Hvordan kan jeg få endret filendelsen på programmet fra exe til scr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Properties.Save() ? Det er jo det en bruker i selve C# programmet er det ikke? Problemet er at jeg vet ikke hvor brukeren installerer programmet hen. Og selve programfilen legges jo i system32-mappen slik at det blir funnet i screensaver instillingene.

Greia er altså at jeg trenger å vite hvor brukeren valgte å legge resten av programfilene, og så justere properties på hovedprogrammet til å være lik den filbanen. Mulig?

Lenke til kommentar

Oh boy, den Inno Setup var jo helt genial!

Har løst problemene på et vis. Har lagt til en /i switch som kjøres etter installasjonen og gir den {app} som den så lagrer.

Men jeg har et nytt problem, som jeg ikke helt skjønner noe av...

Når jeg prøver å kjøre "fil.scr /c" fra en snarvei eller "fil.scr /i filbane" under [Run] i Inno Setup, så bytter windows den ut med /S!! What to do??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Properties.Save() ? Det er jo det en bruker i selve C# programmet er det ikke? Problemet er at jeg vet ikke hvor brukeren installerer programmet hen. Og selve programfilen legges jo i system32-mappen slik at det blir funnet i screensaver instillingene.

Greia er altså at jeg trenger å vite hvor brukeren valgte å legge resten av programfilene, og så justere properties på hovedprogrammet til å være lik den filbanen. Mulig?

9263693[/snapback]

Application.CommonAppDataPath;

Application.CommonAppDataRegistry;

Application.ExecutablePath; <--- ?

Application.LocalUserAppDataPath;

Application.StartupPath; <--- og denne

Application.UserAppDataPath;

Application.UserAppDataRegistry;

Lenke til kommentar

endte opp med å legge ekstrafilene i CommonAppData eller hva det het. Application Settings for All Users. Og så hardkodet jeg det i skjermspareren. Fungerer greit. Men kanskje ikke beste lösningen her i verden :p Men forbedringer får bli i neste versjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...