Svish Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har laget et C# Prosjekt som kompilerer som det skal og alt er ok. I dette prosjektet har jeg også brukt Properties til å lagre to innstillinger. Ene er for eksempel Properties.Settings.Default.ImageDirectory. Jeg har også laget et Setup prosjekt for det overnevnte prosjektet. Som fungerer på et vis Men jeg har to problemer som jeg ikke skjønner hvordan å fikse: 1. Hvordan kan jeg endre denne Properties.Settings.Default.ImageDirectory (som vel ligger inni exe-fila eller i en .config eller no sånt...) til den mappen som brukeren valgte å installere til? 2. Hvordan kan jeg få endret filendelsen på programmet fra exe til scr? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 1. Properties.Save() 2. Dette er vel strengt tatt ikke nødvendig før du skal bruke den allikevel... Men jeg aner ikke hvordan dette gjøres uten å skrive et batch script i PostBuild event. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Når det kommer til setup prosjekt, så er jeg faktisk ikke spesielt fornøyd med den VS stiller med. Jeg har alltid brukt Inno Setup Compiler, og er strålende fornøyd med denne Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Nå er det ikke rakettvitenskap å lage et setup program fra scratch i .NET; lurer på om jeg kanskje skal la dette bli et prosjekt en gang også... Lenke til kommentar
Svish Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Properties.Save() ? Det er jo det en bruker i selve C# programmet er det ikke? Problemet er at jeg vet ikke hvor brukeren installerer programmet hen. Og selve programfilen legges jo i system32-mappen slik at det blir funnet i screensaver instillingene. Greia er altså at jeg trenger å vite hvor brukeren valgte å legge resten av programfilene, og så justere properties på hovedprogrammet til å være lik den filbanen. Mulig? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Slik jeg gjør det er å legge app dir og slikt i registeret... for enkelhets skyld... Lenke til kommentar
Svish Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Hvordan gjør man det dynamisk og greit da? Så man kunne legge ting i registeret i setup saken, men hvordan får en satt noe til å bli = det brukeren velger i den velge-path-saken? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) igjen: Inno Setup Compiler... Der er det {app} http://www.jrsoftware.org/isinfo.php Endret 12. august 2007 av Manfred Lenke til kommentar
Svish Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Har sett så vidt på Inno Setup. Og det så greit ut, men tilsvarende der: hvordan får man satt den Properties verdien til {App} Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 som sagt setter jeg det bare i registeret. RegKey eller hva det heter. Jeg har ingen av setupene mine tilgjengelig herifra. Alt ligger på kontoret. Prøv og se litt selv. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Oh boy, den Inno Setup var jo helt genial! Har løst problemene på et vis. Har lagt til en /i switch som kjøres etter installasjonen og gir den {app} som den så lagrer. Men jeg har et nytt problem, som jeg ikke helt skjønner noe av... Når jeg prøver å kjøre "fil.scr /c" fra en snarvei eller "fil.scr /i filbane" under [Run] i Inno Setup, så bytter windows den ut med /S!! What to do?? Lenke til kommentar
Svish Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Og hvordan kan en legge til "" rundt {app}? hvis en skal skrive Parameters: "/i "{app}"", så blir jo det feil. Og den klarer ikke \" heller... Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Properties.Save() ? Det er jo det en bruker i selve C# programmet er det ikke? Problemet er at jeg vet ikke hvor brukeren installerer programmet hen. Og selve programfilen legges jo i system32-mappen slik at det blir funnet i screensaver instillingene. Greia er altså at jeg trenger å vite hvor brukeren valgte å legge resten av programfilene, og så justere properties på hovedprogrammet til å være lik den filbanen. Mulig? 9263693[/snapback] Application.CommonAppDataPath; Application.CommonAppDataRegistry; Application.ExecutablePath; <--- ? Application.LocalUserAppDataPath; Application.StartupPath; <--- og denne Application.UserAppDataPath; Application.UserAppDataRegistry; Lenke til kommentar
Svish Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 endte opp med å legge ekstrafilene i CommonAppData eller hva det het. Application Settings for All Users. Og så hardkodet jeg det i skjermspareren. Fungerer greit. Men kanskje ikke beste lösningen her i verden Men forbedringer får bli i neste versjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå