Flurry Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) God morgen. Jeg sliter med døgnrytmen, og med tanke på at skolen begynner igjen om en uke, vil jeg stabilisere døgnrytmen min til den tid. Derfor vil jeg idag døgne, altså hoppe over en dags søvn. Har vært våken siden 15.45 igår, og vil ikke legge meg før 22.30 ikveld. Absolutt ingen søvn imellom. Skal deretter stå mellom 08.00-10.00 hver morgen, frem til skolestart. Legger meg da mellom 22.00-24.00 på kvelden. Har hatt døgnrytmen ødelagt i ca. 1 mnd, og har lagt meg(har ikke fått sovet før) 05.00-10.00 på morgenen. Våknet da fra 12.30-17.30. Men nå er altså problemstillingen; hvordan holde seg våken i ca. 16 timer til? Som sagt, skal jeg ikke sovne i mellomtiden. Jeg har prøvd å døgne i 4 dager nå inkludert idag, men forrige forsøk resulterte i søvn klokken 10.00 omtrent. Jeg skal ikke legge meg i senga, samme hva. Er forresten klar over at det er en annen tråd om dette, men den var såvidt jeg så relativt utdatert og inkluderte også hvordan sovne raskere etc. Så jeg trenger altså forslag til hvordan jeg holder meg våken hele dagen idag, i 16 timer til omtrent. På forhånd takk! REDIGERT: GREIDE DET! Sto opp klokken 09:15 idag, la meg klokken 22:30 igår. Endret 13. august 2007 av Fefas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg er i samme situasjon som deg. Snart er det skolestart, og jeg legger meg som regel når skolen vanligvis begynner. Dersom du har deltatt på LAN før, burde det ikke være et problem å holde seg våken i litt over 30 timer. Masse kaffe, cola og intensiv pc-spilling burde gjøre susen. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Jeg er i samme situasjon som deg. Snart er det skolestart, og jeg legger meg som regel når skolen vanligvis begynner. Dersom du har deltatt på LAN før, burde det ikke være et problem å holde seg våken i litt over 30 timer. Masse kaffe, cola og intensiv pc-spilling burde gjøre susen. 9261347[/snapback] Ah, der støter vi på et par problemer fra min side; har ikke deltatt på LAN, etter mitt første møte med kaffe (muggen pulverkaffe utgått for lengst), der jeg drakk opp en munnfull og lå kvalm/syk i en halv uke, blir jeg nesten kvalm bare ved synet av en kopp kaffe . Drikker cola as we speak, og har to 1,5 litere som venter på å drikkes, men har desverre kun Pepsi Max, og det hjelper vel ikke like bra, selv om jeg føler energien. Også har jeg da Mac, så jeg har ikke noen spill installert, har aldri vært spilletypen . Men uansett, takk for innspill! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hm, ellers kan du vel ta deg en tur ut i naturens grønne mark? Litt frisk luft burde i hvert fall hjelpe på. Jeg tar du i hvert fall har en nettleser (helst med Flash-støtte) ettersom du kan sitte her på forumet, hvilket betyr at du ganske greit kan finne et utømmelig lager med spill og programmer på nettet. Ta bare en titt på 123spill og bored.com (og tusenvis av andre nettsider). Nyhetsaaggregatorer som Digg, Slashdot og Netscape kan også stjele et par timer, og om du blir lei av nerdenyheter med den politiske vinklingen, kan du gå over til StumbleUpon (håper bare det går til Mac). Det er utrolig mye interessant på nettet. Eller du kan gjøre som meg - poste innlegg på forumet. Jeg har allerede holdt på i over 8 timer nå (mer eller mindre, men jeg teller ikke). Kan fortsette til jeg stuper. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Vær hvert fall forsiktig med for mye koffein! For en ukes tid siden klarte jeg å få noe som antagligvis må ha vært koffeinforgiftning. Hjertet slo så jeg kunne høre og kjenne det i hodet. Jeg kaldsvettet, skalv og hadde diaré. I tillegg hadde jeg pustevansker. Kroppen pustst liksom ikke av seg selv lenger, så jeg måtte puste inn og ut selv . Så der lå jeg i sengen, i 4 timer uten å sove og med disse sypmtomene. Ikke å anbefale ... Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 så late dere er da kan uansett legge meg kl 3 i helgene og stå opp kl 7 om morgenen når jeg skal på jobb jeg, gjorde lingnene når jeg var på skolen og sov etter skolen da men var vert det stress og sove på natta. men drikk no bateri eller noe pleier og hjepe for meg noen ganger Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Uansett hva du gjør ikke legg deg i en behagelig stilling i godstolen eller i senga. Finn på noe, skru opp pcen og vask den. (har aldri sett en mac, bare macbookene ) Lag noe, musetastaturholderdings eller et ellerannet Skal prøve og døgne i natt og så stå opp og legge meg til riktige tider. må også komme inn i rytmen Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Hei igjen, har ikke sovnet til nå, og tror jeg skal greie det . Det hjelper å splashe iskaldt vann i ansiktet minst en gang i timen, drikke mye brus og spise mat med høyt energi-innhold, dusje, ha det travelt(rydde og vaske etc.), og IKKE legge seg ned for å hvile. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det som høres perfekt ut, er og gå ut og ta deg en jogge tur, så dusje. Da tror jeg du er våken for en stund. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Enig med schjellin. Ta deg en joggetur. Så mye energi er ikke bra for deg PS: ta en lang en, så går litt tid også. ett par mil kanskje? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg tror ikke du skal utsette kroppen din for en løpetur på et par mil nå nei :!: Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har det samme problemet jeg også. Jeg er som regel våken til klokka 4.00 - 6.00 hver dag og står opp mellom klokka 13.00 - 15.00. Bør jeg hoppe på samme fremgangsmåte som trådstarter, eller må jeg følge en annen? Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Dra deg en liner makka når du kjenner du blir trøtt. Da holder du deg våken, og tro meg, du finner på ting du kan gjøre. Dog ikke så nyttefulle, eller fornuftige. Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ja nå er det vel og gjøre seg klar for kvelden og legge seg. vi store er opp litt til (ikke vondt ment) Sov godt:D Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 God morgen. Jeg sliter med døgnrytmen, og med tanke på at skolen begynner igjen om en uke, vil jeg stabilisere døgnrytmen min til den tid. Derfor vil jeg idag døgne, altså hoppe over en dags søvn. Har vært våken siden 15.45 igår, og vil ikke legge meg før 22.30 ikveld. Absolutt ingen søvn imellom. Skal deretter stå mellom 08.00-10.00 hver morgen, frem til skolestart. Legger meg da mellom 22.00-24.00 på kvelden. Har hatt døgnrytmen ødelagt i ca. 1 mnd, og har lagt meg(har ikke fått sovet før) 05.00-10.00 på morgenen. Våknet da fra 12.30-17.30. Men nå er altså problemstillingen; hvordan holde seg våken i ca. 16 timer til? Som sagt, skal jeg ikke sovne i mellomtiden. Jeg har prøvd å døgne i 4 dager nå inkludert idag, men forrige forsøk resulterte i søvn klokken 10.00 omtrent. Jeg skal ikke legge meg i senga, samme hva. Er forresten klar over at det er en annen tråd om dette, men den var såvidt jeg så relativt utdatert og inkluderte også hvordan sovne raskere etc. Så jeg trenger altså forslag til hvordan jeg holder meg våken hele dagen idag, i 6 timer(oppdatert) til omtrent. På forhånd takk! 9261330[/snapback] 17:30?? nesten verre en meg det Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Pss, legger meg snart jeg også, men det er fordi jeg allerede er trøtt, og er i vanlig døgnrytme. For å mobbe joahas litt: Vi siviliserte mennesker jobber vi. Edit: Blaxtro, du klarte ikke å kutte litt ned på quoten? Folk må lære seg å quote.. Endret 12. august 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det vil si jeg er sivilisert. jobber jeg og så Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Faen, jeg hadde en følelse på at du jobbet, men tok sjangsen på at du ikke gjorde det. Woho, selveid er veleid =D Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Jeg har det samme problemet jeg også. Jeg er som regel våken til klokka 4.00 - 6.00 hver dag og står opp mellom klokka 13.00 - 15.00. Bør jeg hoppe på samme fremgangsmåte som trådstarter, eller må jeg følge en annen? 9264071[/snapback] I seng fra 4-13. Da mener jeg absolutt det er gjørbart å stå opp ett par timer tidligere en dag før du skal opp for å gå på skolen, sånn at du er litt trøttere på natta. Si du står opp i 10-11 tida dagen før (still klokka og tving deg opp ). Gå å legg deg i 24:00 tida, så sovner du kanskje i 1-2 tida. Da bør det være absolutt overkommelig å stå opp om morgenen. Joda du er litt trøtt, men det jevner seg ut med at du legger deg i 22/23 tida om kvelden igjen. Vips så har du normal døgnrytme, 2 dag etter skolestart. (og ærlig talt, det skjer jo ingenting første skoledag uansett, så litt trøtt i trynet kan du jo være ) Endret 12. august 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå