PMnormal Skrevet 12. august 2007 Rapporter Del Skrevet 12. august 2007 På mange måter er arkitekturen i Vatikanet noe av det mest imponerende man kan oppleve av maktdemonstrasjon. Man blir på en måte slått til jorden av overveldelse når man blir konfrontert med de enorme dimensjonene på byggverkene. Jeg håper jeg har klart å formidle noe av dette med dette bildet av den berømte søylegangen ved inngangen til Petersplassen fra utsiden av Vatikanet. Jeg synes den søylegangen er et så flott motiv at jeg aldri klarer å gå forbi når jeg er der. Også denne gang ble det skutt noen bilder der. I motsetning til tidligere bilder jeg har publisert av dette motivet, så satset jeg på et mer komprimert bilde denne gang. Nok en gang har jeg brukt Sigmazoomen, denne gang på 34mm. Lyset varierer en del, og her endte jeg opp med iso 400 for å få 1/80s på blender f/11. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 12. august 2007 Rapporter Del Skrevet 12. august 2007 Det er noen mektige søyler får meneskene til å virke små. Har ikke så mye fornyftig å si om dette bildet. Søylene ser ikke helt rett ut, men det er vel optikken som gjør det. Du må vinne litt i lotto så du får TS-optikk. Fjerne søppeldunken? Litt usikker på den lampen OV. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2007 Det er noen mektige søyler får meneskene til å virke små.Har ikke så mye fornyftig å si om dette bildet. Søylene ser ikke helt rett ut, men det er vel optikken som gjør det. Du må vinne litt i lotto så du får TS-optikk. Fjerne søppeldunken? Litt usikker på den lampen OV. 9261849[/snapback] Det er nok optikken, ja. Jeg er nok en av dem som virkelig trenger et T/S-objektiv, ja. Kanskje noen har et å avse? Hvis ikke må nok jeg (og publikum) leve med disse optiske probleme også i fremtiden. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. august 2007 Rapporter Del Skrevet 12. august 2007 Tss, du klarer deg nok med et 17-40L Bildet var helt greit, men ikke like bra som de andre du har lagd ut nylig, dette mangler noe "piff" Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 13. august 2007 Rapporter Del Skrevet 13. august 2007 Dette var min favoritt sammens med bildet av duene du la ut etter romaturen så så mange "hemmelige beskjeder" i dette bildet at jeg våget meg til å hente de frem, si fra hvis du vil at jeg skal fjerne det. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. august 2007 Rapporter Del Skrevet 13. august 2007 Likte dette helt klart best av de du har lagt ut de siste dagene Du får virkelig fram at de er store, pga menneskene. Personlig ville jeg fjernet søppelbøtten, mens lykta i taket der gir bildet en fin touch. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 13. august 2007 Rapporter Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Dette bildet gav meg lite. Komposisjonen ble for sammentrykket. Lampen oppe til venstre ødelegger, ser faktisk ut som den er redigert inn for å dekke et utbrent område. Hehe. Du burde flyttet deg til en annen vinkel iallefall. Endret 13. august 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Jo, de virker enorme de søylene. Men kanskje bildet er litt lite for å få noen skikkelig følelse av det du skriver. Den optiske feilen dere beskriver var litt innteressant å se. Har alle vidvinkelobj. den "feilen"? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Lampen blir kanskje litt som vinduet på måkebildet mitt fra Røver - regner med du husker det. Vinduet passet inn der, men ikke før det ble satt på riktig plass. Nå er lampen for trykket opp i kanten.. Ellers, som du forventer fra meg, muligheter for redigering; Ja, bøtta bør fjernes. Ut over det kunne jeg tenkt meg mer dynamikk i strukturen på søylene og 'vignettering' på venstre side, slik at personen stikker seg mer ut. Ellers må jeg si jeg liker svartt/hvitt-følelsen bildet gir, tross i at det ikke er det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Ellers må jeg si jeg liker svartt/hvitt-følelsen bildet gir, tross i at det ikke er det. 9279710[/snapback] Nettopp det er noe av det jeg selv liker med bildet. Ellers er den konverteringen som ble lagt ut helt grei, så den kan godt ligge. Jeg registrerer at mange er mer perfeksjonistiske enn meg mht detaljer, og det tar jeg ad notam. Det er greit vi har forskjellig innstilling, men når sant skal sies så har jeg vært inne på tanken selv også. Takker for konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå