Gå til innhold

Bernini over skyene

PMnormal

Anbefalte innlegg

Bernini-byggets øverste etasjer har jeg forsøkt å gjøre noe med i over to år, uten å få det lille ekstra som gjør bildet. Endelig fikk jeg en ekstra liten detalj som hever bildet opp til noe ekstra. Jeg synes de små skyene i bunnen av bildet gir en følelse av at det befinner seg litt høyere oppe enn det som er tilfellet, jfr tittelen.

Bildet er som de fleste fra denne Romaturen er tatt med Sigma 18-50/3,5 osv. Brennvidden er 50mm (egentlig er det ca 48mm, Sigmaen kniper litt i ytterkantene). Iso er satt til 100, lukkertid er 1/500s og blender er satt til f/11.

post-76334-1186882638_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei bra at du er tilbake.

Er det en bygning som man burde vite om.

Ser ut som det heller litt til venstre.

Det er de skyene som gjør hele bildet, ser ut som om bygningen kommer opp gjenom skyene.

Fine farger og behagelig å se på.

Den bygningen ser litt påbygd ut med den gule etasjen på toppen.

Lenke til kommentar

Ganske tøft motiv, men jeg syns det mangler en del i etterbehandlingen her - fargene er veldig daffe og uten smell. Her må det vel være mulig å løfte kurven noen hakk, samt øke metning og "vividness"? Slik det er nå er himmelen i overkant mørk, og skyene blir redusert til noen grå dotter, i tillegg til at det gule er helt uten "smell".

Dessuten er det, som Patrol_33 påpeker, noen litt "off" med perspektivet her - eller er det bare italienerene som bygger uten vater?

Lenke til kommentar

Dessuten er det, som Patrol_33 påpeker, noen litt "off" med perspektivet her - eller er det bare italienerene som bygger uten vater?

9262188[/snapback]

,

Det siste får man ofte følelsen av i Italia.

Det tilter nok litt, ja. Det skyldes nok at det er litt vanskelig å finne en skikkelig stilling å ta bildet fra. Synes likevel at det fungerer, på tross av noen småfeil. Det er nesten umulig å ta bilder 100% perfekt i en travel storby som vrimler av mennesker og andre objekter som står i veien.

Jeg kunne nok ha trøkket enda mer til i etterbehandlingen. Jeg har gjort noe, men er heller ikke selv fornøyd med de litt gråe skyene. Det skal jeg se om jeg får tid til å gjøre noe med. Ellers er jeg ganske fornøyd med bildet selv. Den gule overetasjen opplever ikke jeg som påbygd, fordi dette er et typisk eksempel på italiensk arkitektur. Jeg ønsket i denne tråden å bidra med noe som ikke er typisk gammelt og antikt, men et litt mer moderne eksempel på italiensk byggeskikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...