LMHO Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei, jeg kjører en VW Golf 1.9 TDi 98 mod. I det siste har jeg opplevd at turboen ikke slår inn når den pleier, eller rettere sagt slår den ikke inn i det hele tatt. Og dette gjør at bilen blir utrolig slapp. Så jeg lurer på om noen andre har opplevd noe lignende og hva som ble gjort for å fikse det. Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
dopus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 nå har ikke jeg erfaring med turbo disel. men på en turbo bensin ville man fått masse blårøyk fra eksosen hvis turboen var gåen. ville heller tro at problemet ligger andre plasser. at for eksempel den justeringsstangen for ladetrykk som sitter montert på turboen kan ha hoppet av eller at dens låsemutter har skrudd seg ut. på en bensinturbo ville dette gi utslag i at den ikke lader tilfredstillende, da overtrykket fra eksosen blir dumpet på for lavt ladetrykk............tror jeg. Lenke til kommentar
grandadi Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hei Kontroller om den suger luft. Lenke til kommentar
LMHO Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) nå har ikke jeg erfaring med turbo disel. men på en turbo bensin ville man fått masse blårøyk fra eksosen hvis turboen var gåen. ville heller tro at problemet ligger andre plasser. at for eksempel den justeringsstangen for ladetrykk som sitter montert på turboen kan ha hoppet av eller at dens låsemutter har skrudd seg ut. på en bensinturbo ville dette gi utslag i at den ikke lader tilfredstillende, da overtrykket fra eksosen blir dumpet på for lavt ladetrykk............tror jeg. 9261023[/snapback] Det hørtes veldig likt ut, som sagt når turboen egentlig skal slå inn, blir bilen bare svakere, og det ender med at jeg må gire ned omtrent for å holde farten oppe. Men igjen, har bare sett det en gang at det kommet litt blårøyk. Er dette noe en kan fikse selv eller bør jeg sette den på service? Hvor er luftinnsuget til turboen da? Det er ikke det samme som til motoren? Endret 12. august 2007 av LMHO Lenke til kommentar
Saet Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 nå har ikke jeg erfaring med turbo disel. men på en turbo bensin ville man fått masse blårøyk fra eksosen hvis turboen var gåen. ville heller tro at problemet ligger andre plasser. at for eksempel den justeringsstangen for ladetrykk som sitter montert på turboen kan ha hoppet av eller at dens låsemutter har skrudd seg ut. på en bensinturbo ville dette gi utslag i at den ikke lader tilfredstillende, da overtrykket fra eksosen blir dumpet på for lavt ladetrykk............tror jeg. 9261023[/snapback] Det hørtes veldig likt ut, som sagt når turboen egentlig skal slå inn, blir bilen bare svakere, og det ender med at jeg må gire ned omtrent for å holde farten oppe. Men igjen, har bare sett det en gang at det kommet litt blårøyk. Er dette noe en kan fikse selv eller bør jeg sette den på service? Hvor er luftinnsuget til turboen da? Det er ikke det samme som til motoren? 9261057[/snapback] Luftinnsuget til turbo er ifra luftfilteret, og det er turboen som mater luften til motor. Men en kompis hadde samme problem på sin Passat, der var det en eller annen lett greie. En mekaniker vil se det lett. Lenke til kommentar
kimbeer Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hadde samme problemet med min i vinter (97mod. golf 1,9tdi) men rakk ikke å få gjort noe med det og så over slanger og slikt fordi det hadde sjedd en gang før at en slange sprakk :S men hvertfall så vet jeg ikke helt hva det var som var problemet fordi turboen begynte å virke igjen plutselig en dag og et par dager etter det igjen så mistet jeg lappen for å kjøre for fort....noe som ikke ville skjedd om turboen fortsatt hadde tulla men lurer på om det var en eller annen føler for no greier eller ett spjeld som satt seg kanskje? på min var det hvertfall masse lyd fra turboen men den ladet ikke opp noe trykk tror jeg ?=S bare for morroskyld....90 eller 110hk du har? =D Lenke til kommentar
LMHO Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 men lurer på om det var en eller annen føler for no greier eller ett spjeld som satt seg kanskje? på min var det hvertfall masse lyd fra turboen men den ladet ikke opp noe trykk tror jeg ?=S bare for morroskyld....90 eller 110hk du har? =D 9261984[/snapback] Ser ut til at jeg må bestille service da, takk for hjelpen =) Jeg har 140 hk, chip. Men hos meg er det ingen ulyd eller lignende. Det er som om noen har tatt ut turboen. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvor langt har du kjørt bilen? Hvor lenge har du latt den gå på tomgang etter hver gang du har kjørt før du har stoppet bilen? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Det kan være luftmassemålern som kan være gåen, da går den over "halt hjem" modus noe som gjør motoren slapp. Få tatt en diagnose på den for å se om det er registert noen feil der. Hva som skjer nå LMM tar kvelden Endret 12. august 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 er en typ magnet ventil sak på disse..en kompis hadde problemer med denne på sin.. var fullt i sot og sjit inni, da kom det en hissig hvinelyd og den ville ikke dra skikkelig.. sitter ca midt på torbedoveggen, mener å huske det er 4 tynne slanger koble til, sånn på sidene.. jeg hadde sjekka denne, var vist et vanlig problem på disse Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 90% sikkert MAF. Bilen går helt ufattelig dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå