Gå til innhold

Anbefaling av øre-plugger til under 1'000kroner

RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg er på uskikk etter noen skikkelig øre-plugger.

Er drit lei av alle disse dårlige proppene/pluggene som nærmest gir meg hodepine i lysepartier, og virker som skal sprenge når bassen durer for fult i sanger.

Jeg har lyst på plugger fordi jeg det skal brukes når jeg jogger.

Å ha et svært headsett oppå hue når du jogger er ikke særlig behagelig, praktisk, ei ser det noe smart ut.

Dessuten er øre-plugger mer lettdreven, og da fyker ikke batteriet på mobilen med engang.

Er på jakt etter så kalte "In-Ear" plugger, som skal helst isolere relativt bra.

Veldig irriterende å høre beina sine osv.. når du jogger.

Samt jeg føler at lyden virker mye mer massiv, og på sånn måte lever jeg meg mye mer inn i musikken, hvis all annen lyd er isolert bort. Hvis dere forstår hva jeg mener..

Men det er jo flust av alternativer.. Noen anbefaler xx, mens andre slakter dem.

Så det er veldig forvirrende og vanskelig og bestemme seg for hvilke en skal gå for.

Og siden jeg stoler mer på ekspertisen til noen her på forumet, enn anmeldelser skrevet av 13-16åringer som egentlig ikke aner hva de skriver om. Så spør jeg her.

Hvilke "in-ear" øre-plugger til under tusenlappen mener dere gir best lyd?

Er et fett om de koster 200kroner, eller om de koster 600kroner, eller 800kr+.

Er ute etter hvilke dere mener er de beste, og det helt uavhengig av prisen.

Bare det holder seg under tusenlappen. Helst ikke mer enn rundt 800kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på uskikk etter noen skikkelig øre-plugger.

Er drit lei av alle disse dårlige proppene/pluggene som nærmest gir meg hodepine i lysepartier, og virker som skal sprenge når bassen durer for fult i sanger.

Jeg har lyst på plugger fordi jeg det skal brukes når jeg jogger.

Å ha et svært headsett oppå hue når du jogger er ikke særlig behagelig, praktisk, ei ser det noe smart ut.

Dessuten er øre-plugger mer lettdreven, og da fyker ikke batteriet på mobilen med engang.

Er på jakt etter så kalte "In-Ear" plugger, som skal helst isolere relativt bra.

Veldig irriterende å høre beina sine osv.. når du jogger.

Samt jeg føler at lyden virker mye mer massiv, og på sånn måte lever jeg meg mye mer inn i musikken, hvis all annen lyd er isolert bort. Hvis dere forstår hva jeg mener..

Men det er jo flust av alternativer.. Noen anbefaler xx, mens andre slakter dem.

Så det er veldig forvirrende og vanskelig og bestemme seg for hvilke en skal gå for.

Og siden jeg stoler mer på ekspertisen til noen her på forumet, enn anmeldelser skrevet av 13-16åringer som egentlig ikke aner hva de skriver om. Så spør jeg her.

Hvilke "in-ear" øre-plugger til under tusenlappen mener dere gir best lyd?

Er et fett om de koster 200kroner, eller om de koster 600kroner, eller 800kr+.

Er ute etter hvilke dere mener er de beste, og det helt uavhengig av prisen.

Bare det holder seg under tusenlappen. Helst ikke mer enn rundt 800kr.

9260950[/snapback]

Shure E3g kan fåes ganske billig på ebay, evt billigere E3c/E2c, alle ganske suverene IEM's.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samme problemstilling som topicstarter.

Vil ha skikkelig kvalitet og legger gjerne 1000,- i potten for å få skikkelig saker.

Har lest mye bra om shure, men finnes der ikke andre merker som er verdt å prøve?

Lenke til kommentar

RamGuy, du sier du vil ha In-Ear plugger fordi du ikke vil høre fot-lyder når du jogger?

Da er du på feilspor.

Med slike plugger blokkerer man ute den eksterne lyden, men den interne lyden hører du godt. Du kan teste med å putte fingrene i ørene mens du går, da får du noe som likner litt.

Det kan jo hende at denne lyden er mer behagelig, men lyd blir det uansett.

Tung pusting hører man godt også.

Men siden man blokkerer ute mye annen lyd, slipper man spille så høyt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er også i samme situasjonen som de samme. Selv ligger det nå mellom Creative Zen Aurvana og Ultimate Ears Super.Fi 3 Studio. Begge disse skal være veldig gode sånn jeg har oppfattet,har kun hørt Aurvana og ble ikke skuffet. Gode på det meste men det er helt sant at interne lyder blir sterke til tider.

Når det gjelder CX 300 sier det at de har veldig mye bass så folk som liker rap eller techno vil nok like dem godt.

Lenke til kommentar

hvilken er det som fungerer best til metal/hard rock og ipod touch?

edit: må også kunne sitte godt i øret og ikke falle ut (sykling og jogging). Helst også ha et clips som kan festes i tskjorta eller genseren, men dette er ikke et must.

Endret av sureup
Lenke til kommentar
CX300 er stadig en slager rundt omkring på forumet, og jeg tviler på at noen av dere blir skuffet hvis dere investerer i disse. Er ganske mye bass i dem ja, men det blir aldri for pregende synes jeg.

Bassen er helt grei. Er en fin rund bass. Men er før mye bass til at det skal bli likt som sangen er.

Så er en billig løsning ja. Som man blir middels førnøyd med.

Har du ikke testet bedre så vil du bli helt førnøyd :p ...

Grei oppgradering fra de vanlige pluggene som følger med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...