scirocco Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har etterhvert fått problemer med øynene av crt-skjermen min og vurderer nå en lcd skjerm istedet. Lcd teknologien er under en stor utvikling og om et år er det kanskje kommet mye bedre skjermer til en rimeligere pris en i dag. Har derfor ikke lyst til å putte så mye penger i kjøpet, men som jeg nevnte i starten av teksten har jeg pga øynene lyst å kjøpe en kvalitetsskjerm! Har sett på disse to skjermene, begge til ca 6000 kr: Eizo L465 (16") Samsung 172T (17") Hvilken skjerm ville dere velge? (gjerne med begrunnelse) Noen som vil anbefale en annen skjerm i samme prisklasse? Bruker skjermen mest til vanlige kontorapplikasjoner, men også en del spill. Det som er viktig er bildekvalitet, responstid og hvor behagelig den er for øynene. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 16" Eizo L465 koster 6,378,- hos Komplett. 17" L565 koster 6,470,-. Skal du ha Eizo, ville jeg utvilsomt gått for 17-tommeren! Men spørsmålet om hvorvidt du skal velge Samsung eller Eizo, gjenstår jo. Jeg sliter med det samme dilemmaet, selv om det gjelder 18"/19" LCD, og har ikke bestemt meg ennå. Begge merker får jo god omtale, men man vil jo gjerne ha det beste... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Ser de selger en sony X72H 17" lcd skjerm til 5400 på xd.no. Sony har et godt navn når det gjelder crt skjermer, men hvordan er det med deres lcd skjermer? 17" de testet på pcworld.no kom jo ikke så veldig bra ut. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 17" de testet på pcworld.no kom jo ikke så veldig bra ut. Denne? Den kom da godt ut av det; karakteren 8,5 plasserer den jo på andre plass blant 17-tommerne. Jeg ville jo ikke ha kjøpt akkurat den skjermen, fordi den ikke har DVI, men X72 har vel det? Uansett er det ikke store prisforskjellen til Samsung, som jo vant den testen du refererer til, og sikkert er meget god. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Denne? Den kom da godt ut av det; karakteren 8,5 plasserer den jo på andre plass blant 17-tommerne. Jeg ville jo ikke ha kjøpt akkurat den skjermen, fordi den ikke har DVI, men X72 har vel det? Så ikke karakteren, leste bare testen. Det var det med dvi jeg reagerte på også, men som du sier X72 har fått dvi og er dessuten litt billigere enn testmodellen.. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Noen som vet om denne skjermen selges i Norge? Leker litt med tanken på en widescreen lcd skjerm... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Aner ikke, men vet at samsung er i ferd med en storsatsing på widescreen-skjermer nå (de lanserte en haug med lekre widescreener i desember) Håper bare de dukker opp i norge snart til en fornuftig pris. PS. Det var en stor brann i samsungs nordiske hovedkvarter i stocholm for noen dager siden. Håper det ikke forsinker distribusjonen av skjermer til skandinavia. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Noen som vet om denne skjermen selges i Norge? Leker litt med tanken på en widescreen lcd skjerm... www.mac.no selger den.. Ganske dyr da.. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Noen som vet om denne skjermen selges i Norge? Leker litt med tanken på en widescreen lcd skjerm... www.mac.no selger den.. Ganske dyr da.. 10.000??? :o jeg må le .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå