Gå til innhold

Til dere bråkmakere..

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en fest..

Jeg ble tilfeldig stoppet av en annen person.. Han skulle altså banke meg opp eller rettere sagt "drepe meg"..

Jeg tar slike trusler meget alvorlig og prøvde å snakke meg ut av det, men det hjalp neppe.. Heldigvis gikk denne slåsskampen ikke utover meg.. Men neste gang kan det gå værre en det..

Så jeg lurer på.. hvis det finnes noen her, eller andre som vil komme med synspunkter.. Hvorfor vil dere skade folk..? Skal si han var påvirket av alkohol, men synes ikke det er en unnskyldning god nok..

Crimar :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle tenker sikkert helt likt og alle situasjonene hvor folk sloss er sikkert helt like.

Så det var godt noen lagde en slik tråd, nå får vi endelig svar på denne gåten.

9260776[/snapback]

Det er godt mulig..

Ærlig talt synes jeg slossing og fyllebråk er helt forferdelig.. Ødelegger mye av det morsomme å dra ut med venner..

Altså nå har jeg veldig vondt i håndleddet pga jeg måtte ty ti selvforsvar pga denne personen flydde på meg med en øl flaske og jeg synes forferdelig synd på gutten nå.. han har det ikke særlig bra nå tror jeg..

Skulle ønske en dag alle ble vennelig og hadde folkeskikk, men det er vel å håpe for mye..

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en som skulle slå meg ned med ei ølflaske eigang. . Han presterte å si at jeg hadde kallt han homo, når det var han som kallte meg homo.. Det vittige var at før han skulle til å kaste flaska, så peka han på meg og skrek høyt (det var masse folk der) "han er homo" og så akkurat da kom det en annen fyr i mellom oss. Og han fyren trodde han pekte på han. Og så begynnte de to å "sloss" i stedet for =P

Lenke til kommentar
Han var vel ikke imot alle odds innvandrer?

9260878[/snapback]

Det kan han jo ha vært, men har det virkelig noe med akkurat dette temaet og gjøre?

9260887[/snapback]

nja, litt.. jeg har selv opplevd folk som skal banke opp andre / megselv uten noen god grunn en del ganger. Et ganske stort flertall av disse episodene har blitt startet av innvandrere. Det er ofte grunner som at man så litt stygt på personen, går i feil klær eller at de vil ha pengene og alt annet du har på deg etc. av det jeg har opplevd der norske personer starter hendelsene er det ofte grunner som at en person A sa noe stygt om en annen person B, og person B må derfor ta igjen med vold. Eller så har det vært episoder der Person A Gjorde ett eller annet med kjæresten til person B, og Person B tar hevn med vold.

Dette er bare mine personlige erfaringer, så det er fullt mulig at andre har andre oppfatninger av saken.

Lenke til kommentar

9260878[/snapback]

Det kan han jo ha vært, men har det virkelig noe med akkurat dette temaet og gjøre?

9260887[/snapback]

nja, litt.. jeg har selv opplevd folk som skal banke opp andre / megselv uten noen god grunn en del ganger. Et ganske stort flertall av disse episodene har blitt startet av innvandrere. Det er ofte grunner som at man så litt stygt på personen, går i feil klær eller at de vil ha pengene og alt annet du har på deg etc. av det jeg har opplevd der norske personer starter hendelsene er det ofte grunner som at en person A sa noe stygt om en annen person B, og person B må derfor ta igjen med vold. Eller så har det vært episoder der Person A Gjorde ett eller annet med kjæresten til person B, og Person B tar hevn med vold.

Dette er bare mine personlige erfaringer, så det er fullt mulig at andre har andre oppfatninger av saken.

9260922[/snapback]

Vel joa er vel sant det du sier der :)
Lenke til kommentar

9260878[/snapback]

9260887[/snapback]

9260922[/snapback]

Veldig enig det du sier her.. Blir ganske sur viss en hadde tafsa på dama mi..

Men alikevell.. Dette med blind vold.. Dette skjer hele tiden.. Hva driver andre mennesker til dette??

Endret av crimar
Lenke til kommentar
Det finnes jo en del folk som blir ganske agressive når de drikker. Og agressivitet + svekket tankevirksomhet + svekket hemniger = gå bort til nærmeste og prøve å starte en slosskamp. Jeg har også hørt et sted at anabole steroider + alkohol gjør deg gankse agressiv.

9260970[/snapback]

Tviler på at denne gutten gikk på steroider.. Var ganske liten og tynn.. Men hørt mye om agresivitet og anabole steroider ja.. Men tenker mest på de om henger på hjørnene og venter på at folk skal komme..

Gud jeg må flytte fra der jeg bor skjønner jeg XD

Sad, but true

Endret av crimar
Lenke til kommentar

Enkelte folk har psykiske problemer og/eller er dårlig oppdratt og har dermed lite respekt for andre mennesker. Jeg har også følelsen av at det mangler noe hjernekapasitet hos noen få som oppfører seg slik. Mange gjør ikke noe med de psykiske problemene (og manglende folkeskikk og intelligens er det som regel fint lite å gjøre med) og når de så drikker forsvinner som vi alle vet ofte en del hemninger og evnen til å tenke rasjonelt, noe som da fører til denne typen oppførsel.

I tillegg er det nok mange andre faktorer som kan spille inn: steroider, narkotika, sosiale og økonomiske problemer, dårlige evner til å håndtere egne følelser, gruppepress, misforstått macho-kultur, rasisme, rene misforståelser og sikkert noen titalls andre ting.

Men i tilfeller hvor narkorus ikke er tilfelle, så holder jeg en knapp på psykiske problemer og dårlig oppdragelse.

Lenke til kommentar
Absloutt alle som bråker i fylla er tapere eller føler seg som tapere på minst et felt og har store mindreverdighetskomplekser rundt dette. Når de er fulle skal de hevne seg på de de tror er mer vellykkede enn dem på dette feltet.

9261770[/snapback]

veldig enig det det.. det kan også være mye av grunnene til at flest av de som banker opp er innvandrere, kulturen deres preges av det de kaller "ære" og "respekt," men dems syn på ære og respekt er helt fleil spør du meg... det å gå rundt å banke opp folk som er mer velykkede er bare ærelæst tull, og i hvert fall når de skal gå 20 mot 1 fordi de ikke tørr slåss likeverdig

Lenke til kommentar
Absloutt alle som bråker i fylla er tapere eller føler seg som tapere på minst et felt og har store mindreverdighetskomplekser rundt dette. Når de er fulle skal de hevne seg på de de tror er mer vellykkede enn dem på dette feltet.

9261770[/snapback]

veldig enig det det.. det kan også være mye av grunnene til at flest av de som banker opp er innvandrere, kulturen deres preges av det de kaller "ære" og "respekt," men dems syn på ære og respekt er helt fleil spør du meg... det å gå rundt å banke opp folk som er mer velykkede er bare ærelæst tull, og i hvert fall når de skal gå 20 mot 1 fordi de ikke tørr slåss likeverdig

9261859[/snapback]

sannt så sannt!

Lenke til kommentar

Jeg trur aldri jeg er blitt utsatt for blind vold fra en nordmann (helt ærlig) men er flere ganger fått større eller mindre angrep fra personer med utenlandsk opprinnelse fordi jeg "så på dem". Personlig tror jeg dette bare er en grunn til å lage bråk. Problemet med dette er også at jeg gjerne kunne sloss med denne personen, jeg er ikke en som går bort fra en tilspisset situasjon med det første, men problemet er da i de fleste tilfeller at ofte når personer fra andre land skal sloss så har de 5-10 andre like galne i ryggen...

Egentlig kunne jeg ønske personer kunne slutte å lage bråk bare for å lage bråk, men hvis du først absolutt vil gjøre det vær så snill å vær mann nok til å gå 1 mot 1!

Hvis noen her vet med seg selv de er blant disse som går i grupper "gjenger" og leter etter folk som kaster et blikk på dem og da banker dem så vil jeg gjerne ha noen svar på hvorfor dere gjør dette....

Vil bare si at alt i dette innlegget er selvopplevde hendelser, og ikke en form for fremmedfrykt eller forhåndsdømming som er ord folk elsker å bruke for å forsvare folk med utenlandsk opprinnelse. Og for all del, folk fra andre land kan være kjempe greie folk! Men det er et umotbeviselig faktum at mange folk med opprinnelse i midtøsten og omegn ikke er veldig flinke til å følge lover og regler.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fordra slike bråkmakere. Senest i går så var jeg vitne til at en voksen dame drev å truet små barn i alderen 10-12 år... Grunnen? Jo de sto og venta på noen der og det tålte hun visst ikke siden det var rett utenfor huset hennes. HALLO!? DET VAR EN GATE MED MANGE HUS OG INGEN BILTRAFIKK! Ungene hennes gjør akkurat det samme! BLARGH! jeg blir så irritert.

Lenke til kommentar

9261770[/snapback]

9261859[/snapback]

Når det er snakk om blind vold på fylla så er nok feltet mer enn dominert av nordmenn. Norsk drikkekultur, pluss hverdagslig sjananse, gjør at veldig mange nordmenn taqr det ut i helgene, og det ofte blir aggressivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...