itavd1 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Lurte på hvor langt høytalerene burde stå fra skjermen? Jeg har en helt ny 20" samsung som jeg ikke ønsker å ødelegge. og jeg har 6.1 høytalere som jeg ønsker å bruke Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Z5500 ca. 1 cm. fra min 24" BenQ = ingen problem. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Lurte på hvor langt høytalerene burde stå fra skjermen? Jeg har en helt ny 20" samsung som jeg ikke ønsker å ødelegge. og jeg har 6.1 høytalere som jeg ønsker å bruke 9260588[/snapback] tenker du på elektromagnetisk stråling? isåfall så mener jeg datahøytalere(hvis det er det du bruker) er skjermet så de ikke avgir merkverdig stråling. hvis det er en lcd skjerm(antar det) så er vel ikke de "utsatt" for denne typen støy. klarer bare ikke huske hvorfor... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 hvis det er en lcd skjerm(antar det) så er vel ikke de "utsatt" for denne typen støy. klarer bare ikke huske hvorfor... 9260628[/snapback] CRT skjermer bruker magnetisme for å bøye av elektronene som tegner opp bildet. Derfor vil man få avvik om man setter en magnet nær skjermen. Du vil se dette på bildet hvis det er noe problem. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvis det er LCD er den skjermen så og si imun mot magnetiske forstyrrelser, det er kun CRT skjermer som påvirkes (i noen betydelig grad) av magnetiske felt. Om det er CRT skjerm, så kommer det helt ann på hvor godt høytalerene er skjermer og styrket på magnetfeltet de genererer, men ved mindre de er noen digre stue-høytalere så er sikkert ikke store avstanden. Hvis du merker av du får foirstyrrelser i bildet så er det bare å flytte høytalerene og degause bildet. Magnetfelt gjør ikke permanent skade (ihvertfall ikke i kortere perioder, over lang tid kan jeg ikke uttale meg om med 100% sikkerhet). -Stigma Lenke til kommentar
itavd1 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Det er denne skjermen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334745 og det er pc høytalere fra logitech. Vil det dere har skrevet da si at jeg kan ha de rett ved siden av skjermen? Har de nå ca 20-30 cm fra/over skjermen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Du kan ha de rett vedsiden av uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå