Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) I overklokking, er det masse info man trenger, som f.eks. temperaturer, mangfoldige hastigheter. Derfor er det oppfunnet program til å holde orden på dette. Også er det program som man utfører selve overklokkingen i, og andre til å stresse prosessoren. Under følger ei liste med nyttige program som dette, bare kom med linker til flere! Gratis programvare: CPU-Z - Henter informasjon om hovedsaklig CPU, men også hovedkort og RAM. Core Temp - Måler temperaturen i hver kjerne av prosessoren. OBS: Bare Intel Core-prosessorer. Orthos - stresser begge kjernene i prosessoren, så du får testa full load. OBS: Bare Dual-Core prosessorer. RivaTuner - Brukes til å overklokke skjermkort. ATITool - ATITool is an overclocking utility designed for ATI video cards. OBS: Ikke støtte for Windows Vista. Everest Home - Gratisutgave av programmet Everest: Everest et program som gir info (f.eks. temp.) om alt hardware i PC'en din. Intel Thermal Analysis Tool (TAT) - Stressing og temperaturmonitoring av Intel prosessorer. SuperPi mod 5 - Liten benchmark. Regner ut et gitt antall desimaler av pi. RMClock - Overvåkning av temperatur, etc. Med grafer og loggfunksjon. MemSet - Program for stilling av memory timings. Bruk forsiktig. (Link til programmet nederst på siden.) ClockGen - Monitoring av frekvenser, og mulighet for sanntidsendring av dem vis din PLL er støttet. OCCT - CPU&MEM stressing. Ikke gratis programvare: 3DMark - Test ditt system! Tester hva bl. skjermkort og cpu kan gå for. Everest Ultimate Edition - Everest et program som gir info (f.eks. temp.) om alt hardware i PC'en din. PCMark 05 - Lignende 3DMark men tar hele systemet i bruk. Vennligst hjelp meg med å linke til flere program o.l. Endret 13. august 2007 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 mener og huske det finnes en sånn tråd Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Core Temp - Måler temperaturen i hver kjerne av prosessoren. OBS: Bare Intel Core-prosessorer. 9260442[/snapback] Rly? Brukte CoreTemp på min AMD Endret 12. august 2007 av GW Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 og coretemp funker litt dårlig på vista 64bit... Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvis CoreTemp ikke starter skikkelig i Vista 64bit, gå inn i BIOS og disable Driver Signing Enforcment Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Core Temp - Måler temperaturen i hver kjerne av prosessoren. OBS: Bare Intel Core-prosessorer. 9260442[/snapback] Rly? Brukte CoreTemp på min AMD 9264411[/snapback] Når jeg prøver å starte CoreTemp på min Celeron, får jeg feilmelding: "This is not an Intel Core processor" Lenke til kommentar
Atezhe Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Begynte så smått å prøve ut litt overklokking idag (er nybegynner) og lurte på om det finnes noen gode programmer som kan måle GPU-temperatur? Har gammelt skjermkort, så en temperaturmåler er dessverre ikke innebygd. Et slikt program hadde vært meget nyttig:P. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Fungerer på AMD prosessor her også ! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Everest et program som gir info om alle hardware deler i pcen finnes nå i betal versjon fra www.lavalys.com, men tidligere fantes det Everest Home som var gratis. Dette kan man ennå få tak i her. Edit: Fikset link Endret 12. august 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Begynte så smått å prøve ut litt overklokking idag (er nybegynner) og lurte på om det finnes noen gode programmer som kan måle GPU-temperatur? Har gammelt skjermkort, så en temperaturmåler er dessverre ikke innebygd. Et slikt program hadde vært meget nyttig:P. 9266192[/snapback] Vis ikkje kortet har det innebygget så stopper det vel litt opp. Du kan kjøpe deg ein ir temp måler som du stikker inni pc'n og måler da men... lite praktisk, og du får jo ikkje kjerne temp'n. Bare klokk i veg, svi driten ut av kortet, kjøp deg nytt kort med temp sensor, problem solved. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Fungerer på AMD prosessor her også ! 9266216[/snapback] her og Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Intel Thermal Analyzis Tool(TAT) - Stressing og temperaturmonitoring av Intel prosessorer Lenke til kommentar
Kahlius Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 MemSet - Program for stilling av memory timings. Bruk forsiktig. (Link til programmet nederst på siden jeg linket til). RMClock - Overvåkning av temperatur, etc. Med grafer og loggfunksjon. SuperPi mod 5 - Liten benchmark. Regner ut et gitt antall desimaler av pi. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 OCCT - CPU&MEM stressing PCMark - Lignende 3DMark men tar hele systemet i bruk ClockGen Monitoring av frekvenser, og mulighet for sanntidsendring av dem vis din PLL er støttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå