RockOn Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Ugh... Sitter her og skjønner ikke helt hva jeg gjør feil.. Har mange ganger brukt Supern trådløs med mitt D70, og slik jeg husker det så var det bare å sette blitzen i ttl/"trådløs flash-symbolet"/5L-mode (da blinker lyset i flashen), montere av blitzen og fyre løs. Dette fungerer ikke nå, og jeg skjønner ingenting.. Har lest bruksanvisningen 40 ganger for å prøve å finne ut av det, og er sikker på at jeg gjør alt rett. Utløseren holdes halveis nede slik at displayet lyser når jeg stiller inn kanalene, kameraet er innstilt på commandor ttl (har prøvd med bare ttl også for sikkerhetsskyld), men ingen blitz kommer. Prøvde også å sprette opp den innebygde flashen for å se om den kommuniserte med blitzen, men ingenting skjedde. Jeg har prøvd alle channelsene osv, men ingenting. Skjønner ikke helt hva som har skjedd, men det er jo noen måneder siden jeg har brukt Supern trådløs, så noe har sikkert gått i glemmeboken. Problemet er bare at jeg har lest alle tråder jeg kan finne her på forumet og ellers om hvordan man bruker Supern som slave, men ingenting skjer! Utrolig frustrerende... Kan nevnes at jeg ikke har noen master montert på, men kun ønsker og ha muliheten til å ta av blitzen når jeg eksempelvis ønsker at lyset skal komme unnenfra etc. Noen som har hatt samme problem? Lenke til kommentar
RockOn Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Ingen her som bruker Sigma EF 500 DG Super trådløs og som kan forklare meg hvordan de gjør det? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Dessverre er EF500'en min død etter et stygt fall for en ukes tid siden, men jeg sliter med å se hva du gjør feil - det er jo fryktelig enkelt, og akkurat slik du beskriver det. Intérn blitz til commander mode Sette Sigmaen i blitzskoen og trykke "mode" til man kommer i riktig wireless mode. Sigmaen stiller seg automatisk til riktig kanal (3 på D70, tror jeg) Så er det bare å ta blitzen ut av skoen og fyre løs. Funker ikke det, så kan jeg ikke hjelpe deg. (mao. er dette et svar av typen "kan ikke hjelpe deg, men du snakker i det minste ikke til veggen" ) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Gruppe A, Kanal 3. Den interne blitzen i kameraet må være slått opp. Lenke til kommentar
Øyvind L Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Her er en beskrivelse på hvordan du gjør dette: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=10601166 Det fungerer ihvertfall hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå