Drillo Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg må innrømme at jeg har lasta ned mp3 og filmer. Hva er straffen for dette hvis jeg blir tatt? Og hva skal til for at jeg blir tatt? Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har du lasta ned MP3 og filmer? Du er virkelig en unik forumbruker! Neida, men straffen vet jeg ikke noe om, men så lenge du ikke deler ut mange filmer, stor båndbredde, stor pirataktivitet og lignende, så er du trygg. For det skal en del til for at Politiet gjør noe med deg, og når du først er så 'farlig' at Politiet føler de må gjøre noe, så er det snakk om ISP-en din vil dele ut informasjon om deg, og de er ikke akkurat kjent for å gi det ut til hvem som helst. Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Lastet ned Film,musikk,programmer og spill i mange år aldri hørt en lyd. Er ikke store sjangsene for å bli tatt. Men i USA var det jo en kar som ble tatt, fikk vist en kraftig bot Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Du har lov å laste ned så mye mp3, film og programvare som du bare vil, så lenge de ikke kalles åndverk, kopibeskyttet osv. Gjeldende loverHei! jeg lurer på hvordan det er med lovene som gjelder fildeling i Norge. Er det lov til og laste opp og ned mp3/dvd/spill? Hva kan man risikere og på i straff om man blir tatt for fildeling via bittorrent (myndig)? Svar Fildeling av det som kalles åndsverk er ikke lov i Norge. Det være seg spill, filmer, musikk e.l. Dette betyr at både opp- og nedlasting er forbudt. Når det gjelder straff for slikt, vil det i hovedsak kunne dreie seg om bøter samt erstatningskrav. Dette gjelder enten du er myndig eller ikke. Unntaket er dersom du er under den kriminelle lavalder, dvs. 14 år eller yngre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Nå er all musikk, film og programvare åndsverk da... Så i utgangspunktet er det forbudt å laste ned all form for musikk, film og programvare med mindre opphavspersonen eksplisitt har tillat det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå