Gå til innhold

Spørsmål ang. taggere og politiet


Anbefalte innlegg

I de aller flestes øyne går nok grafitti under ordet "tagging", og folk flest har liten interesse i å sette seg inn i ord og uttrykk som er korrekte for mennesker de betrakter som barnslige vandaler. Angående det at dere føler dere må tagge på offentlige steder for å få et adrealin-kick... vel, litt mer godt bevarte folk har heller sex på offentlige steder, det koster iallfall ikke samfunnet penger. :p Få adrealin-kicket andre steder, og hold vandalismen til deres egen eiendom..

Endret av jemartinsen81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er tagging eller grafitti, pent eller stygt er helt irrelevant. Det er hærverk på andres eiendom og følgelig fullstendig forkastelig. :thumbdown:

 

Om det gjøres under ordnede former, med tillatelse av eier er det selvsagt noe helt annet.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Eneste fine grafittien jeg har sett var et stort Norsk Flagg malt på en mørkeblå bakgrunn, dette var på et veldig diskré sted og så veldig fint ut, det passet på en måte inn i dagen.

 

Utenom det så kan jeg ikke si jeg ser så mye fint. Men morsomme små ting som finnes flere plasser her i området er ordene "Arthur er homo" og "Arthur er fattig" sprayet med gråfarge på grå bakgrunn slik at det bare kan sees fra visse vinkler i forhold til veggen, også veldig diskré. :D

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar
Eneste fine grafittien jeg har sett var et stort Norsk Flagg malt på en mørkeblå bakgrunn, dette var på et veldig diskré sted og så veldig fint ut, det passet på en måte inn i dagen.

 

Utenom det så kan jeg ikke si jeg ser så mye fint. Men morsomme små ting som finnes flere plasser her i området er ordene "Arthur er homo" og "Arthur er fattig" sprayet med gråfarge på grå bakgrunn slik at det bare kan sees fra visse vinkler i forhold til veggen, også veldig diskré.  :D

9280434[/snapback]

så du liker ""Arthur er homo" og "Arthur er fattig" sprayet med gråfarge på grå bakgrunn" men du har ikke noe tilovers til banksy?

http://www.banksy.co.uk/outdoors/horizontal_1.htm

Lenke til kommentar
Tagging er for tapere som må utføre kriminelle handlinger for å hevde seg over "de andre" i samfunnet (les: Vi med joob) fordi de ikke har evner eller midler til å være på linje med oss er menneskelige nok til å tilpasse oss samfunnets regler og normer.

9281609[/snapback]

 

Wanna-be ghetto-folk kaller jeg de.

 

Og tagging er forresten å synke utrolig lavt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

ja det er jo forskjell på tag og kunst

 

ta denne taggen f.eks: 262174744_ccdeca719c.jpg

 

sammenlignet med dette kunstverket: w2SWbWyV9Zgs2VSu54.jpg

 

tenk om folk vasker vekk andres kunstverk. Mange lager slike kunstverk(nederste bildet) for å glede andre, folkens.

Jeg liker å tagge. men bare på plater , ark osv. som jeg selv eier. Graffiti kan være kjempe flott kunst. her har dere noen eksempler:

01_collective_graffiti_chiado_lisbon_big.jpg

120531_6.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...