Gå til innhold

Spørsmål ang. taggere og politiet

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg noe vannvittigt å se mennesker som står og tagger langs gatene her i Oslo, spesielt når de er frekke nok til å gjøre i midt på dagen foran alle sine øyne... Er dette noe det er greit å ringe til politiet angående, eller er det lite sannsynlig at de vil ha tid/ressurser til å i det hele tatt vurdere å komme til stedet?

Stem Høyre for nulltoleranse mot tagging... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette irriterer også meg grenseløst!

Jeg HATER taggere. og tagge på sin egen eindom er helt greit, men sde som tagger på andre sin eindom og på offentlig eindom er forkastelig. De som gjør det er ikke annet en avskumm og vandaler, og de bør straffes hardt!

Spør du meg er det helt greit å ringe politet for dette. Ikke nødnummer, men det andre 5-sifra nummeret de har.

Lenke til kommentar

jeg syntes taggere er helt ok så lege de er flink(dette er "kunst").. jeg hater de som bare skriver ting og "rabler" (dette er vandalisme :mad: )

men de burde holde seg vekke fra private bygninger og store offentlige bygg. men syntes det er greit om de tagger et stileg bilde på en "flassete" murvegg...

Lenke til kommentar

Jeg bomber bare offentlige bygninger og andre offentlige ting men prøver og få piecene mine til og se så komplette ut som mulig (får de aldri 100% ferdig på 5-15min uansett)

idiotisk og tagge midt på dagen, vil de bli tatt?

edit: skriveleif

Endret av 2r3fo
Lenke til kommentar
Jeg bomber bare offentlige bygninger og andre offentlige ting ...

9261147[/snapback]

Hvorfor er det OK å tagge offentlig eiendom? Fordi alle skattebetalerne er med og betaler regningen, slik at du liksom eier en "firemilliontedel" av det du tagger på? (Gitt at du er skattebetaler, selvsagt.)

Edit: Til trådstarter: Ring politiet og spør, da får du sikkert et bedre svar enn synsingen her på forumet. Så kan du jo poste det der etterpå.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg synes ordentlig utført graffitti er svintøft. Altså at noen skriver fuck på skoleveggen har jeg ikke mye til overs for, men fete motiver og godt graffitti er konge. :D

9262205[/snapback]

De kan vel kjøpe sin egen murvegg og tagge på den?

idiotisk og tagge midt på dagen, vil de bli tatt?

Tagging er strengt tatt idiotisk på alle døgnets tider.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Kanskje 1 av ti millioner taggegreier jeg har sett har vært pent. Er man en kunster så kan man fint finne fram et ark, eller søke om å male et sted som alle andre. Urettferdig at jeg skal måtte vaske vekk driten, eller betale for det bare pga de ikke kan følge reglene som alle andre gjør. "Kunstnere" er ikke over resten av samfunnet :roll:

Lenke til kommentar
Tagging er vel problemet ikke grafitti?

9267996[/snapback]

man kan "tagge" grafitti

De kan vel kjøpe sin egen murvegg og tagge på den?

9267781[/snapback]

ja fordi kids som så vidt har råd til spraybokser har råd til en murvegg.

desuten så er det ikke noe adrenalin i og stå 5-6 timer og spraye på en murvegg midt på dagen (selv om det og kan være gøy)

Jeg prøver bare og få en grå og trist by til og se litt freshere ut så chill!

en ting til, jeg er ikke en sånn som risser in hakekors verdt tredje meter på underganger, skulle ha lagt ut noen bilder men det tør jeg ikke.

sry for skrivefeil, er litt trøtt så...

Lenke til kommentar
Går ikke ann å tagge grafitti nei.. Tagging er en annen ting en grafitti.

9268125[/snapback]

liker ikke ordet "Tagging" når man bomber må man få mest mulig maling på en vegg på minst mulig tid og det må se så ordentlig som mulig er det tagging eller grafitti?

små signaturer som er sprayet/tusjet på vegger, buss-seter og sånt er "throw ups"

JA FOR OG BARE BRUKE ORDET "TAGG" SOM VERB!

folk flest på forum som dette bruker ordet "tagging" når de egentlig ser noen som bomber eller skriver på lovelig vegg

Endret av 2r3fo
Lenke til kommentar
Jeg trodde "tagging" var når du spraya/tusja ned nick, navn o.l på vegger, tag, gulv, buss-seter osv? Siden det er din "tagg". Lage store motiv osv er graffitti. Ikke alt av det er så pent heller. Men noen plasser kan det passe, men da skal det være gjort skikkelig.

9268134[/snapback]

jeg tror du har rett :roll:

Lenke til kommentar

Graffitti er fett, så lenge det er gjort ordentlig.

At folk ikke vil ha veggene sine nedtagget skjønner jeg godt, men kommunen/staten burde ha noen vegger rundt om i byene som folk kan bombe (?) :p

Jeg vil heller ha en undergang full av fet graffitti, enn stygge barneskole malerier.

Lenke til kommentar
Jeg prøver bare og få en grå og trist by til og se litt freshere ut så chill!

Det store flertallet ser ut til å være enige om at denne klussingen deres på vegger ikke hjelper. Vi har vel alle prøvd, men de fleste av oss tok til vett og sluttet med det i 4-5-årsalderen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...