Turbo sindre Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Er det bare meg eller er alt veldig billig hos stretto for tiden? Eksempel 1 eksempel 2 Eksempel 3 Endret 11. august 2007 av sindre12 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 De to siste var litt billig ja, men den første så var de jo veldig dyr. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 De to siste var litt billig ja, men den første så var de jo veldig dyr. 9259195[/snapback] sorry var feil link linket til siden nå Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Ser dere på den røde prisen eller der det er inkludert merverdiavgift? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Uhm, riktig, var uten MVA. det ja. Da er de på lik pris med alle de andre webshoppene. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Ohoho, der eide dere, dere selv Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Ohoho, der eide dere, dere selv 9259264[/snapback] Ehm, det stemmer nok ja Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Haha, det er nok akkurat det Stretto vil, at man går etter den store, røde prisen Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Uten mva med stor rød skrift. Med mva liten sort skrift under Uff jaja Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Vær forsiktig med å shoppe fra slike sjapper, ein dag er dei i live, neste dag er dei konk, sats heller på dei store. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 njaa ikke dyrt i allefall.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Vær forsiktig med å shoppe fra slike sjapper, ein dag er dei i live, neste dag er dei konk, sats heller på dei store. 9259391[/snapback] stretto er vel egentlig litt stort men ikke innen forbrukervarer. de har dreve lenge med hjemmepc salg og har endel å gjøre der. nettbutikken er ikke hovedsatsingen(var iallefall ikke det før) sånn som jeg har forstått det :edit: men ja kjjipern at alt står uten mva. :edit: :edit: Afseth har et poeng Endret 11. august 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 De henvender seg kanskje mest til bedriftsmarkedet? Da er det ikke rart at prisen uten mva er uthevet i forhold til prisen med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Bedriftsmarkedet? Hvilke bedrifter er det som kan kjøpe hardware og ikke betale moms? Det er vel kun bedrifter som kan dokumentere at hardware/PC'er er ett nødvendig redskap i "produksjoen" av sine tjenester? I alle andre tilfelle må vel både bedrifter og private forholde seg til priser med moms? (Jeg misliker *sterkt* webshops som opererer med priser uten moms. Dette er bevisst villende markedsføring etter mitt syn). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Bedriftsmarkedet?Hvilke bedrifter er det som kan kjøpe hardware og ikke betale moms? Det er vel kun bedrifter som kan dokumentere at hardware/PC'er er ett nødvendig redskap i "produksjoen" av sine tjenester? I alle andre tilfelle må vel både bedrifter og private forholde seg til priser med moms? (Jeg misliker *sterkt* webshops som opererer med priser uten moms. Dette er bevisst villende markedsføring etter mitt syn). 9260707[/snapback] nei bedrifter betaler ikke moms. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Bedriftsmarkedet?Hvilke bedrifter er det som kan kjøpe hardware og ikke betale moms? Det er vel kun bedrifter som kan dokumentere at hardware/PC'er er ett nødvendig redskap i "produksjoen" av sine tjenester? I alle andre tilfelle må vel både bedrifter og private forholde seg til priser med moms? (Jeg misliker *sterkt* webshops som opererer med priser uten moms. Dette er bevisst villende markedsføring etter mitt syn). 9260707[/snapback] nei bedrifter betaler ikke moms. 9260735[/snapback] Vær vennlig og dokumenter. Gjerne fra lovdata. Det er ingenting som der tilsier at en bedrift kan gå til innkjøp av hva det skal være uten å betale moms. Dersom du f.eks er snekker og kan dokumenter at ditt 8800GTX er nødvendig for den PC'en du bruker for regnskapet er ett nødvendig arbeidsredskap som i siste ledd faktureres kuden (m/moms) er det sikkert korrekt. Men: Det er neppe slik at envher bedrift kan kjøpe inn hva det skal være av varer uten å betale moms. (Har du hørt om momsregnskap / "momsekonti"?) Edit: Jeg er klar over at mange "bakgårdsfirmaer" (og mer seriøse) "tusker" litt med momsregnskap. Så i praksis er det sikkert korrekt at man kan kjøpe en "fet rigg" "til bruk i produksjon av varer og tjenester" og få trekt fra inngående moms. Endret 12. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Bedriftsmarkedet?Hvilke bedrifter er det som kan kjøpe hardware og ikke betale moms? Det er vel kun bedrifter som kan dokumentere at hardware/PC'er er ett nødvendig redskap i "produksjoen" av sine tjenester? I alle andre tilfelle må vel både bedrifter og private forholde seg til priser med moms? (Jeg misliker *sterkt* webshops som opererer med priser uten moms. Dette er bevisst villende markedsføring etter mitt syn). 9260707[/snapback] nei bedrifter betaler ikke moms. 9260735[/snapback] Vær vennlig og dokumenter. Gjerne fra lovdata. Det er ingenting som der tilsier at en bedrift kan gå til innkjøp av hva det skal være uten å betale moms. Dersom du f.eks er snekker og kan dokumenter at ditt 8800GTX er nødvendig for den PC'en du bruker for regnskapet er ett nødvendig arbeidsredskap som i siste ledd faktureres kuden (m/moms) er det sikkert korrekt. Men: Det er neppe slik at envher bedrift kan kjøpe inn hva det skal være av varer uten å betale moms. (Har du hørt om momsregnskap / "momsekonti"?) Edit: Jeg er klar over at mange "bakgårdsfirmaer" (og mer seriøse) "tusker" litt med momsregnskap. Så i praksis er det sikkert korrekt at man kan kjøpe en "fet rigg" "til bruk i produksjon av varer og tjenester" og få trekt fra inngående moms. 9260860[/snapback] går det ikke på bedrifter seg imellom betaler ikke moms men når det går til sluttbruker betales det moms. så vis bedriften er sluttbruker og ikke dokumenterer bruk som gjør det momsfritt så betaler den bedriften moms til staten. sånn jeg har forstått det. men jeg er ikke økonom Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Stretto er billige uansett hvordan man vender og vrir på det.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) nei bedrifter betaler ikke moms. 9260735[/snapback] Vær vennlig og dokumenter. Gjerne fra lovdata. Det er ingenting som der tilsier at en bedrift kan gå til innkjøp av hva det skal være uten å betale moms. 9260860[/snapback] Alle bedrifter betaler mva. Men de bedriftene som har mva-regnskap (de fleste), kan trekke fra all inngående mva i mva-regnskapet. Det som betales til Staten blir differansen mellom utgående (salg) og inngående (kjøp) mva. For å regnskapsføre noe, må det naturligvis være til bruk for bedriften. Hvis ikke er det et privat kjøp, som verken kan føres i vanlig regnskap eller mva-regnskap. I praksis kan en bedrift altså kjøpe en PC, betale prisen inkludert mva, og så få refundert mva'en etterpå av Staten. så vis bedriften er sluttbruker og ikke dokumenterer bruk som gjør det momsfritt så betaler den bedriften moms til staten. sånn jeg har forstått det. men jeg er ikke økonom 9261096[/snapback] Nei, bedriften får refundert mva også som "sluttbruker". Endret 12. august 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Og uansett, hvilken bedrift trenger ikke en PC til sin produksjon (eller til det administrative)? Om man kjøper et skjermkort (som det TL1000S nevner her oppe), så er det noe man kan dokumentere at man trenger. En PC uten skjermkort er ubrukelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå