Znip Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk gjort litt ikveld også.. plukka av toppen å innsug, bare litt kosearbeid Innsug, gasspjeld og fuelrail Så fikk jeg vite det jeg hadde gått å lurt litt på.. forgassertoppen er ikke lik som den andre Litt dumt igrunn, da jeg hadde tenkt å brukt forgassertoppen siden den hadde gått 60` km mindre innsprut til venstre, forgasser til høyre Så fikk jeg også bekrefta det jeg trodde om forgasser og innsprutstemplene i forhold til kompressjon.. Innsprutstemplene til venstre hadde en forhøyning i midten for høyere komp, forgasserstemplene hadde ei grop for mindre komp Dysene, skal vist klare 230cc @ 3bar (80% duty cycle) Bonusbilde av forgasseren Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 *bumpi-bump* Skjedd noe nytt i det siste? Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Du skal ha kred for at du gidder å bruker så mye penger på en så gammel "møkka" bil. Kan du kjøre forgasser blokk med insprut topp og få en fornuftig komp? best å ligge rundt 9:1 og oppover, eller så blir det ikke no bunn drag ibilen. Stå på vidre. Kanskje jeg ser deg på banen til sommeren. holder på med civic Coupe som turbo pakka er på vei over dammen Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 møkkabil nei , GObil kalles det Lenke til kommentar
Znip Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Du skal ha kred for at du gidder å bruker så mye penger på en så gammel "møkka" bil. Kan du kjøre forgasser blokk med insprut topp og få en fornuftig komp? best å ligge rundt 9:1 og oppover, eller så blir det ikke no bunn drag ibilen. Stå på vidre. Kanskje jeg ser deg på banen til sommeren. holder på med civic Coupe som turbo pakka er på vei over dammen Tenkte å bruke det ja, men den blokka er full av rust i sylinderhulla.. så det ble komplett innspruttopp Lenke til kommentar
Znip Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Har fått handla litt på ebay og summit racing igjen da.. Noen deler har allerede kommet : Sparco P300 fra Realcar Så er følgende på vei: Nye røde baklys + Nye stempelringer + pakning til oljepanna + tennkabler Toppen av støvmasnjetten trengte noe tilpassing til å passe.. men tok 1 min med vinkel'n så var det i orden Nye strut mounts.. Tar seg litt bedre ut i motorrommet med nye rustfrie ja Fangerne rundt om blir et prosjekt i seg selv.. Bruker orginalfestene til GC og fester dem til fangern med glassfiber Så er de en tanke for lange på sidene.. trodde først jeg måtte kutte i hele siden på fangern å bøte dem sammen igjen.. Men tror jeg unngår det om jeg sliper av litt kun øverst på sidene.. Helt oppe ved festene. Hjulbuen er også tydeligvis annerledes på GD, da hjulbuen ikke ble rund når fangern kom på Men tror dette også løser seg da jeg sliper litt av Må også slipe av litt på toppen bak ved festene, da fangeren høyner litt opp helt bakerst, slik at den ikke går jevnt med sideskjermen Så ska IC, oljekjøler å annen radiator inn i denne mølja da.. Så sett fra siden, blir det nok seende slik ut : Altså, noe sånt (uten radiator) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Blir bra det, hvor mye måtte du ut med for ''strut mount''?- vet ikke hva det heter på norsk..... Lenke til kommentar
Znip Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Blir bra det, hvor mye måtte du ut med for ''strut mount''?- vet ikke hva det heter på norsk..... Støtdempertopp antar jeg.. Hmm.. kosta ikke mange kronene.. 20 dollar kanskje husker ikke Lenke til kommentar
Znip Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Idag kom stempelringene, så kunne montere stempel og veiv Nye ringer og oljedreneringsringer inne Fikk de ned i blokka, og montert på veiv (hakke bilde av det) Lenke til kommentar
Znip Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Fått gjort litt ikveld også! Nye pakninger i toppen gjør ser, ser det ut som Jeg skal ikke plukke toppen fra hverandre.. den skal få være slik den er. Men måtte pusse å gnikke litt uttapå den.. den så jo ikke ut : Slik ble det : Så var jeg hos Martinsen å henta med GD fanger før helga.. Den hadde en liten bulk i siden (fyfy Gingers) Så pussa ned den, så sparkler jeg vel slik at den blir skikkelig smooth Bli vel bra detta! i alle fall når ejg får montert den skikkelig:P Samt bygd egen leppe under Så har det kommet inn litt penger på konto da..Så har handla inn litt deler igjen M3 chrome speil med adapter : Kjøpte slik sølvnetting, skal bruke den i de største hullene i fangeren : Tror slike bokstaver gjør seg på bakluka.. Muligens "Turbo" eller "626 TURBO" Kom over denne, å bare måtte ha den .....APRILSNAR Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Haha der lurte du meg Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 April snarr det med potta håper jeg for din del Fått turbo på civicen min. Må si det er Jævelig gøy Så du kan jo bare glede deg til du får din igang Lenke til kommentar
Znip Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Har kommet litt deler igjen da.. Fant ikke noe av dette under på ebay, så måtte krype til Mazda å bestille da.. Pakning til oljepanne Paking til dekselpakinga rundt veiva mot svinghjul (vanskelig å forklare:P) glidebolter og hylser til calipper fram div bolter til understell Dette kom på totalt 1700 kroner! Så har også endeleddene til stabstaget foran kommet Så pussa jeg også stabstaget Dette skal males med rustbullet når jeg får tak i på ebay Så var det motorn sin tur, opp på bukken: Så smøre inn råder, kryssbolt, rådelagre, veiv osv osv med olje: Alt montert : Så fant jeg ut at oljepanna trengte en liten shine:D Pusse pusse, å borre hull til oljetemp Lakke med zink : Så lakkere med svart lakk, å montere: (på bildet er det bare 1 lag med lakk) Endret 4. april 2008 av Znip Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vil påstå at dette er en av de mest spennende prosjektene i worklogs/showcase delen av forumet. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Må si dette ga en meget god lesning, mektig imponert over ferdighetene dine. Virker som du har tatt deg god tid til litt lesing før du kastet deg ut i jobben. Er jo ikke akkurat den minste jobben =) Gleder meg til og se mere av dette. Måtte alt gå vell med prosjektet og bilen i etter kant "ikke ende opp på skrapen etter en mnd" =P Lenke til kommentar
Znip Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Vil påstå at dette er en av de mest spennende prosjektene i worklogs/showcase delen av forumet. Tusen takk Må si dette ga en meget god lesning, mektig imponert over ferdighetene dine. Virker som du har tatt deg god tid til litt lesing før du kastet deg ut i jobben. Er jo ikke akkurat den minste jobben =) Gleder meg til og se mere av dette. Måtte alt gå vell med prosjektet og bilen i etter kant "ikke ende opp på skrapen etter en mnd" =P Hehe, takk for det! Denne bilen skal nok taes GODT vare på ja Lenke til kommentar
>NightHawk< Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Imponerende prosjekt. Må si til de som utrykker seg med "gjøre så mye med en gammel bil"...Pokker heller, bilen blir jo ny igjen . Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Vil påstå at dette er en av de mest spennende prosjektene i worklogs/showcase delen av forumet. Henger meg på denne jeg også! Utrolig arbeid lagt ned i dette prosjektet Lenke til kommentar
Znip Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Tusen takk for fine tilbakemeldinger ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå