Znip Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 OBS, bildetung tråd! Ja, på tide å legge fram prosjektet her inne også da! Høsten 2005 fikk jeg lappen, og gjorde litt småtteri med den.. senka den med 50mm H&R fjører, lakkert interiør, Luisi ratt, japsepotte etc. Men etter at jeg mista lappen for 6mnd i mars, bestemte jeg meg for å sette bilen på bukker å lage skikkelig bil av den! (les : turbo) Satser på å væære ferdig med den til snøen forsvinner i 2007! Bilen 1987 Mazda 626 GLX, orginal gassermotor på 102 hk. Bilen veier 1060 kg (tørrvekt) Framhjulstrekk Sedan Den ble kjøpt inn av fattern, slik at jeg kunne øvelseskjøre med den. Betalte 13k for den i 2004. (Siden den gang har jeg vært Mazdafrelst ) Planer - GT motor - Skyline Turbo (fra RB26DETT) med 3" elbow / downpipe - Intercooler - Custom 2.5" eksos - MegaSquirt v2 - ClutchMasters Clutch - Wolfrace Street Octane felger - GT bakstilling - Nye foringer - Pusse ned hele understellet og påføre Rustbullet - Rette ut karosseri - Cleane bakluka - Hellakkering - Lakkere innvendig å motorrom - GC GT delebil - Brembo slissa skiver fram, nye skiver bak - Monroe Sensatrac dempere på 50mm H&R fjører - Bøttestoler - Vektreduksjon; ut med bensintank, asfaltmatter, bakseter osv. Det var det jeg huska i farta.. er mer men husker ikke alt Det går sakte men sikkert fremover.. har holdt på ei stund nå så er en del bilder! (gidder ikke legge ut alle, samtlige bilder finnes her: http://s25.photobucket.com/albums/c67/Znip/Prosjekt/ Bilen på plass, og demontering har begynt Litt rust å drepe! Opp på bukker å av med bakstilling (legg merke til venstre bakhjul) Av med eksos Nye kanaler som skal inn Ny og gammel sideplate bak (resultat av en kræsj) Bærebru bak pussa ned, å påført to lag med rustbullet Demperne på plass Pussing av bærearm foran Kosekroken Hjulbrønn kappa ut Bensintank ute Turboen og luftfilteret Skraping og pussing av asfaltmatter, og kapping av rusthull RIP Fin-kappa hjulkbrønnen Begynt på overgang fra manifold til turbo Skrapt vekk asfaltmatter og pussa Begynner å bli noen kg nå! Oversiktsbilder Videosnutt av verkstedet! Har begynt å plukka ned det jeg trenger av GT bakstillinga på delebilen (skivebrems) Så har vi tatt noen rusthull LITT penere farge på interiør enn før! Oversiktsbilder Gulvet på høyresida er pussa og sveisa, klar til et par lag med rustbullet Spindlene og brakettene til calipper bak er ferdige. Begynner å ligne noe det her! Mangler bare nye bremseskiver og hjullager bak, samt ei bærearm eller 2. Puss puss, så får du en .... :?: Bremseskiver bak, Stabstag endeledd, hjullager bak, og calipper rep.sett. Gammel vs ny stabstag endeledd Brente noen foringer på bærmearma foran.. men funka dårlig Monterte høyre side av bakstillinga "fort å gærli" Satt å funderte på hva jeg skal gjøre med denne skaden.. Men fant ikke ut noe Et av noen resterende rusthull i støtdempertårna bak Kveldens underholding Oljekjøler Fra sandblåsinga Her holdt jeg på.. bli en del sand Ferdig. Sammen med rep.settet bli jo dette så godt som ny nesten Før og etter pussing Så var det bare å legge den i.. såpevann? Innmaten ligger å godgjør seg Litt rust-dreping var forretten på dagens meny Mangler bare å sveise nå Så tok jeg av toppen og gassern.. Skal erstattes med samme topp og innsprut, med forgasserblokka.. så får jeg samme komp. som gassern (8,6 istedet for 9,5) Disse boltene sitter godt! Husker jeg fikk av de på andre sida tidligere i høst, men på denne sida var det umulig Så da var vinkelsliperen god å ha Og disse boltene og muttrene koster BARE 68,- og 71,- kr pr stk Så var det foringene sin tur. Ut med seg! Ferdig pussa Og første strøk med Rustbullet pålagt Spraya over med sølv calipperlakk på disse, i påvente av gullfarga calipperlakk.. Så biter ikke rusten fast i bart stål - Bremseskiver fram, bremseskive bak Bremseklosser foringer i bærearmer frem muttrer og bolter fram og bak ++ Endelig, etter 1 år på bukker Og litt div bilder fra den siste tiden Et bilde av IC`n pluss snurra Så var det tid for å gjøre noe med skaden bak.. Ifjor skjærte jeg ut for å få plass til plata Gammel vs ny Hjulbue.. trenger bakerste del av den Lenke til kommentar
Znip Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Tilpassing og sveising.. Som alltid stiller min gode venn Sneaker opp når det kommer til sveising åtte kutte ut litt mer å bruke litt av hjulbuen jeg handla inn Da var stolen og understellet i hus Blir vel å bruke det gamle understellet sammen med det nye på en eller anna måte Hoho.. sannelig passa ikke det orginale mazda-understellet på bøttstolen også! Hah Da har shortshifter`n kommet.. GD fangeren ligger på posten å venter, skal hente den ut iløpet av uka! Blir morro å se hvordan passformen er Prøver å finne rett høyde å rørgang på IC`n Da kom fangeren fra Blizza på MOGN også! En GF fanger, altså fra 88-91 Stasjonsvogn Hang den opp i tråd med jekk-støtte for å se an passformen.. Ble ikke så ille synes jeg Boltene passer jo ikke, så det blir er en sak for meg og "svetsaren" ..Jeg måtte bare Da var shortshiftern montert.. Det ble TIGHT! Har jo ikke vært ute å kjørt, men vandringa var det ikke noe å si på vertfall Litt customizing må til Har fått sveisa litt mer idag En kamerat slår seg løs på et av støtdempertårna Innerskjerm in progress Sveiseapparat og dekkgass Så kom det et skikkelig regnskur.. og ble nesten ferdig med skaden bak Så har det kommet noe ebay-saker igjen da Jaja, fikk tatt et strøk rustbullet på gulvet innvendig idag Ferdigsveisa bak.. (bilde nr 200 btw) På med rustbullet i skjøtene.. Karosserikitt skal også påføres, etterfulgt av nok et lag med RB Hagmans Karosserikitt Kitta baklplata, i gulvet og i støtdempertårna.. Fra før av ligger det et strøk Rusbullet. Skal påføres et strøk RB til når dette har tørka. Her far ene tårnet: GD fanger vs Orginalfanger GD festene er det bare å kaste Orginalfester montert Sitter greit, uten noe form for tau etc Ikke helt sikker på hvordan jeg skal feste orginalfestene i fangeren enda, men det finner jeg vel ut av Har fått tjona litt med ei plate som skal holde de 3 målerne på plass.. Plasserer de der den orginale viftestyringa står, som vist på bildet under Slik ble plata Sånn! Det var 1 år og 3 mnd med arbeid i 2 innlegg Kommentarer er alltid velkomne Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Så riktig bra ut dette. Kan nok bli en morsom bil etterhvert. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 imponert. bra arbeid, blir nok en artig bil ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Mye bra arbeid her! Men hvorfor legge så mye tid og penger i en gammel forhjulstrekker? Endret 12. august 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 dæven, mye jobb du har gjort, og peil harru og. Mazda 626 GLX The Viking hold oss oppdatert :-) Lenke til kommentar
Znip Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Mye bra arbeid her! Men hvorfor legge så mye tid og penger i en gammel forhjulstrekker? 9260656[/snapback] Takk for det Passion, trenger vel ikke si mer Takk for hyggelige kommentarer Oppdateringer kommer vettu Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Faen, jeg blir nesten irritert når jeg ser at folk er så flinke med henda. Veldig bra arbeid! Ser ut til å bli bra. Er du på MOGN-forumet og eller? Lenke til kommentar
Znip Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Faen, jeg blir nesten irritert når jeg ser at folk er så flinke med henda. Veldig bra arbeid! Ser ut til å bli bra. Er du på MOGN-forumet og eller? 9265020[/snapback] Takker for det! Jepp, er der også.. kaller meg det samme Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Takker for det! Jepp, er der også.. kaller meg det samme 9265423[/snapback] Ok, da får jeg se etter der og. Lenke til kommentar
Znip Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Da var kameraet her! Så noen bilder med ny-kameraet Mazdaspeed girkule har kommet i posten Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Dritbra! Ikke noe mer å si enn det! Lenke til kommentar
Znip Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Dritbra! Ikke noe mer å si enn det! 9353467[/snapback] Hehe, takk for det! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Sykt prosjekt! Stå på!! Lenke til kommentar
Znip Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Sykt prosjekt!Stå på!! 9356657[/snapback] Hehe.. sykt og sykt.. Uansett, takk for det ! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kjempe fint prosjekt som virkelig går fremover. Stå på nå så har du jo snart en 626 med turbo Gleder meg sykt til å se det ferdige produktet. Lenke til kommentar
Znip Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Kjempe fint prosjekt som virkelig går fremover. Stå på nå så har du jo snart en 626 med turbo Gleder meg sykt til å se det ferdige produktet. 9385512[/snapback] Takker for det! Ja, gleder meg selv også Lenke til kommentar
-Jp- Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) blir ikke skyline turbo litt overkill da? tenker på at det er en 4 sylindring og skyline har 6? ikke skyt meg om jeg tar feil, er ikke ekspert på ris.....asiatiske biler. EDIT: glemte å rose deg , holder på noe av det samme. driver å samler inspirasjon/motivasjon fra alle kanter. Ser ut et bra projekt og veldig mye av sveisinga ser bra ut,STÅ PÅ. Endret 30. august 2007 av -Jp- Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Spiller vel egentlig liten rolle hvor mange sylindre man har, ladetrykket reguleres jo uansett. Jeg er fortsatt stormende imponert over dette prosjektet, gleder meg til å se mer! Lenke til kommentar
Znip Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 blir ikke skyline turbo litt overkill da?tenker på at det er en 4 sylindring og skyline har 6? tror ikke det skal bli noe problem turboen kommer fra en RB26DETT (der TT står for twinturbo) altså en turbo pr 3. sylinder Dessuten yter den maks 300hk, og ladetrykket er maks 1.0, men anbefales å ikke kjøre høyere enn 0.9.. Noe som egentlig passer meg fint Takker for skryt! Har btw handla elbow fra ebay også.. Orginalt fra RB26DETT.. Latterlig billig. Frakta kosta over det dobbelte fra england.. det sier vel sitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå