Gå til innhold

Datamaskin bruker lang tid pa boot

Anbefalte innlegg

Formaterte og reinstallerte winxp i dag, men sa er det slik at na booter den savidt.

Jeg satt og venta kjempelenge, gikk til slutt inn i safe mode, fant ikke noe spesielt i oppstart, reboota, og kom inn med en gang.

Na er jeg da redd for a reboote a bli utestengt totalt om ikk safe mode trikset funker neste gang.

har noen en ide til hvordan jeg kan diagnosere dette uten a reboote?

Eller om noen vet til og med hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1915: Finn på andre ting å gjøre hvis du ikke kommer med bedre forslag.

Tråstarter: Ta å start sikkerhetsmodus. Når du er inni Sikkerhetsmodus går du til Start->Kjør og skriver msconfig.

Så velger du oppstart. Der ser du igjennom listen og haker av det du ikke trenger.

Hvis du er usikker på hva du skal hake av så skriver du ned alle programmene her så skal vi hjelpe deg.

Se igjennom den som heter Tjenester også og hak av det du ikke trenger. Trykke deretter på Bruk og Fullfør. Trykk på Fullfør uten restart eller hva det noe står på Norsk.

Du kan gjerne ta å skru av alle lydene også i Windows. Dette kan også hjelpe.

Har du installert noe særlig? Har du oppdatert alle drivere?

Lenke til kommentar

Takk folkens, men jeg var redd for at den ikke bootet i det hele tatt egentlig.

Jeg venta utrolig lenge i gar..

Den bla grafikken i boot screen bare gikk i uendelig tid virka det som.

I msconfig i startup taben har jeg bare 10 ting, nemlig audio drivere, sygate firewall, steam, og nioe nvidia stasj..

disablet steam na.

Jaja, skal teste ut stales trix ogsa hvis alt gar gaeli sa loader i safe mode med nettverk og poster.

Lenke til kommentar

Har samme problemet. Når jeg skrur på pcen kommer jeg aldri forbi oppstartswinduet(der windowslogoen er og en "laste inn bar" er nedenfor." Når jeg restarter kommer det en feilmelding at windows ikke ble avsluttet uten feil. Da kan jeg velge mellom forskjellige alternativer som å starte i sikkerhetsmudos osv.

Noen som har råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...