Anew Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Regner med at Hr. Dahle ønsker seg et anslag á la "en halv centimeter"? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Stilige bilder, det aller siste bildet du la ut har lyst å se uten de fluene, tror det hadde vært råkult Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Stilige bilder, det aller siste bildet du la ut har lyst å se uten de fluene, tror det hadde vært råkult 9265009[/snapback] Henger ikke med denne ganegn heller. Beklager jeg har ikke noen formening om hva dofen var/er. Vet bare at insektet er 2 cm langt.... fra nase til haletupp. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Noen som sa atdette bildet var bedre enn 2 av de fire bildene jeg har lagt ut på foto.no - marius olsen. noen som er enige. Jeg syns ikke det var så bra, men tar jeg feil, ut ifra deres mening? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Stilige bilder, det aller siste bildet du la ut har lyst å se uten de fluene, tror det hadde vært råkult 9265009[/snapback] Henger ikke med denne ganegn heller. Beklager jeg har ikke noen formening om hva dofen var/er. Vet bare at insektet er 2 cm langt.... fra nase til haletupp. 9265043[/snapback] Leste ikke over hva jeg hadde skrevet, skjønner godt at du ikke skjønner hva jeg mener Det jeg mente var at det hadde vært stilig å se det bildet av de to fluene, uten de to fluene, altså bare de bladene og den pinnen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Fluer faktisk.... Det er øyenstikker og vannymfe... Tror nok ikke det kommer noe bilde av det Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Fluer faktisk.... Det er øyenstikker og vannymfe... Tror nok ikke det kommer noe bilde av det 9265792[/snapback] De har vinger og de er insekter, altså de er fluer Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Brukte du macro blits på bildene dine? Og er dette noe som nesten er nødvendig ved macrofotografering? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det på flickr var mye tøffere Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det på flickr var mye tøffere 9267361[/snapback] Enig i det, men ingen dårlig start dette Marius.. Har du solgt 70-300mm'en nå eller? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Syns dette var fine bilder, god skarphet og farger. Synd dette med halen på ditt første bilde. Jeg prøvde også å ta bilder av slike vannymfer med Sigma 150/2,8, men ga opp etter 1 time. De er jo aldri i ro, flyr opp og ned i ett sett og er utrolig vanskelig å få i fokus. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Mange kommentarer, og jeg har ikke fått lest hva det går i, men jeg synest du har klart deg veldig bra. Spesiellt på bilde 2, hvor fokus sikker akkurat slik det skal. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Slakt får du absolutt ikke! Nr 1 er det litt for grunn dybdeskarphet på, synes jeg. Men jeg liker godt vinkelen på beina. Nr 2 er knallbra, med det laaange formatet og stengelen som bryter med det horisontale. Litt for grunn dybdeskarphet her også, synes jeg. Men du tøyde kanskje ytelsen på blitz'en? Ser også på stengelen at du har overdrevet litt med USM. Edit: Bomma på hvor USM'en var overdrevet.. Endret 18. august 2007 av jpsalvesen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 -Har ikke brukt USM... -Mener dere det vepsebildet med rosen på flickr som var best? -Har ikke solgt noe ennå, men om jeg skal selge noe blir'e nok makrobltzen. Noe så unyttig som har jeg ikke brukt nesten 4k på -De sitter ikke mye i ro, men man må handle sakte, men effektivt. Mange av de lot meg ikke fokusere ferdig før de tok av, og de som satt der, satt på et svaiende strå, så fokus var nermest umulig. Men noen bilder ble det, så skal ikke klage. Til å være første gang, overgikk de all forventning, men er en del jeg skal endre på til senere. det beste hadde vært å fått alt på insektet skarpt, men da kommer bakgrunnen til syne, og et er ikke en bedre løsning. -Dette som er så "synd" med halen på det første. Bildet er nermest identisk med de andre bildene jeg tok med hale, så jeg ser ikke hva som er synd. Jeg gikk 1:1 for å få fram hodet og øtnene og munnen, og syns jeg har lyktes 100% med det, og ser ikke pointet med å ha 200 bilder med hale, og ikke 199bilder med hale og ett uten. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Mr.Olsen: Hvorfor er du ikke fornøyd med makroblitzen? Tenker på å skaffe meg en slik selv. Syns insektsbilder gjør seg best når du får med hele insekten og ikke bare deler av den, men at du syns noe annet er helt greit for meg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Mr.Olsen: Hvorfor er du ikke fornøyd med makroblitzen? Tenker på å skaffe meg en slik selv. Syns insektsbilder gjør seg best når du får med hele insekten og ikke bare deler av den, men at du syns noe annet er helt greit for meg. 9307762[/snapback] For 3.800 er det IKKE verdt det etter min mening. Jeg ville heller hatt to SB-600. Det er ikke stor nok forskjell på bildene med sb-800 vs makrosettet, til at det veier opp for prisen. Ikke når de er festet på kamera iallefall. Jeg har ikke prøvd så mye med å holde de ved siden og slikt, noe de fleste ikke kommer til å gjøre uansett fordi man trenger begge henda på kamera for å fokusere rett og trykke på utløser... Og de er ikke noe spesielt egnet til portrett heller, ikke når man kan få 2 sb-600 i stede, som har mye mer kraft og mye greiere batteri mulighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå