Gå til innhold

Makrobilder klar for henrettelse... Slakt de!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stilige bilder, det aller siste bildet du la ut har lyst å se uten de fluene, tror det hadde vært råkult :)

9265009[/snapback]

 

Henger ikke med denne ganegn heller.

 

Beklager jeg har ikke noen formening om hva dofen var/er. Vet bare at insektet er 2 cm langt.... fra nase til haletupp.

9265043[/snapback]

 

Leste ikke over hva jeg hadde skrevet, skjønner godt at du ikke skjønner hva jeg mener :p

 

Det jeg mente var at det hadde vært stilig å se det bildet av de to fluene, uten de to fluene, altså bare de bladene og den pinnen :)

Lenke til kommentar

Slakt får du absolutt ikke!

 

Nr 1 er det litt for grunn dybdeskarphet på, synes jeg. Men jeg liker godt vinkelen på beina.

 

Nr 2 er knallbra, med det laaange formatet og stengelen som bryter med det horisontale. Litt for grunn dybdeskarphet her også, synes jeg. Men du tøyde kanskje ytelsen på blitz'en? Ser også på stengelen at du har overdrevet litt med USM.

 

Edit: Bomma på hvor USM'en var overdrevet..

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar

-Har ikke brukt USM...

 

-Mener dere det vepsebildet med rosen på flickr som var best?

 

-Har ikke solgt noe ennå, men om jeg skal selge noe blir'e nok makrobltzen. Noe så unyttig som har jeg ikke brukt nesten 4k på :(

 

-De sitter ikke mye i ro, men man må handle sakte, men effektivt.

Mange av de lot meg ikke fokusere ferdig før de tok av, og de som satt der, satt på et svaiende strå, så fokus var nermest umulig. Men noen bilder ble det, så skal ikke klage. Til å være første gang, overgikk de all forventning, men er en del jeg skal endre på til senere. det beste hadde vært å fått alt på insektet skarpt, men da kommer bakgrunnen til syne, og et er ikke en bedre løsning.

 

-Dette som er så "synd" med halen på det første. Bildet er nermest identisk med de andre bildene jeg tok med hale, så jeg ser ikke hva som er synd. Jeg gikk 1:1 for å få fram hodet og øtnene og munnen, og syns jeg har lyktes 100% med det, og ser ikke pointet med å ha 200 bilder med hale, og ikke 199bilder med hale og ett uten.

Lenke til kommentar
Mr.Olsen:

 

Hvorfor er du ikke fornøyd med makroblitzen? Tenker på å skaffe meg en slik selv.

 

Syns insektsbilder gjør seg best når du får med hele insekten og ikke bare deler av den, men at du syns noe annet er helt greit for meg.

9307762[/snapback]

 

For 3.800 er det IKKE verdt det etter min mening. Jeg ville heller hatt to SB-600.

 

Det er ikke stor nok forskjell på bildene med sb-800 vs makrosettet, til at det veier opp for prisen.

 

Ikke når de er festet på kamera iallefall. Jeg har ikke prøvd så mye med å holde de ved siden og slikt, noe de fleste ikke kommer til å gjøre uansett fordi man trenger begge henda på kamera for å fokusere rett og trykke på utløser...

 

Og de er ikke noe spesielt egnet til portrett heller, ikke når man kan få 2 sb-600 i stede, som har mye mer kraft og mye greiere batteri mulighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...