Skagen Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Ja, det første du burde prøve er å gjøre den kalibrasjons-veiledningen i MagicTune og se om det hjelper. Jeg har ikke prøvd å endre fargeprofiler i Windows, eller prøvd de kalibrasjons-guidene jeg lenker til i førstepost. Men jeg vil tro det bare er å prøve seg fram med guidene for de ulike panelene og se hvilken som gir best resultat. Gir kalibreringen dårligere resultat enn default er det jo bare å resette skjermen og kalibrere for en annen paneltype. Du kan også laste ned og prøve fargeprofiler for forskjellige paneler. Endret 28. august 2007 av skag1 Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Synes dette er vanskelig jeg. Har prøvd med forskjellige profiler osv. men ser ikke så stor forskjell :S Tror bildet er litt blått.. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Slovakia er C-panel LS22MEWSFV/EDC M-ME22WOBDA-1003 9190609[/snapback] Dette betyr, hvis dette er riktig at jeg har et C-panel. Men da er det jo slik at man KAN se hvilket panel man har i servicemenyen da. For i servicemenyen hos meg stod det: M-ME22WOBDA-1003. Lenke til kommentar
dup Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ja vel? Betyr Slovakia utelukkende C-panel? Jeg bestilte en CW, som etter ryktene garanterer S-panel, og denne var visst produsert i Slovakia. Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ja vel? Betyr Slovakia utelukkende C-panel? Jeg bestilte en CW, som etter ryktene garanterer S-panel, og denne var visst produsert i Slovakia. 9390226[/snapback] Får håpe for din del at det er i Slovakia den er sett sammen, men at panelet er produsert hos Samsung. Det er vel berre panelet som er den kritiske del i en skjerm(?) Resten av skjermen, instruksjonsbøker, kabeler oa. er nok produsert i Europa for lavere transports kostander mm. (egentleg berre en antakelse/tipping fra mi side) Lenke til kommentar
dup Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg har uansett brukt angreretten! Var ikke fornøyd i det hele tatt. Har blitt dritt lei samsung slik de holder på. At det skal være lotto når man bestiller en vare er jo forkastelig! Og jeg har mine tvil om at det såkalte "s-panelet" som er garantert i CW versjonen, er det samme panelet som er i BW versjonen (s-versjonen selvsagt). Vurderer nå å boikotte Samsung og gå for et helt annet merke... Lenke til kommentar
screenhunter Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det har etterhver blitt fler og fler som klager over fargene på CW modellen, og enten operere Samsung igjen med paneler fra andre produsenter, eller så er det paradoksalt nok det bedre baklyset (wide-gamut) som forvrenger fargegjengivelsen på panelet. Franske Lesnumeriques.com har en side-by-side sammenligning av 226CW & 226BW Selv etter kalibrering har CW lett merkbare fargeavvik. (En DeltaE verdi på 3 eller mer er et synlig avvik) Samsung tok bort all panelidentifikasjon fra klistremerker og hemmelige menyer etter at 'panel-lotteriet' ble kjent. De går vel ut i fra at det folk ikke vet, har de heller ikke vondt av. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Se her hva jeg snublet over : http://www.amentio.no/SearchResult.aspx?q=...226BW;pl:1;r:pg Enten har Amentio gjort en glipp eller så må det være kvalitetsforskjell på disse to variantene av delenummer... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Se her hva jeg snublet over : http://www.amentio.no/SearchResult.aspx?q=...226BW;pl:1;r:pgEnten har Amentio gjort en glipp eller så må det være kvalitetsforskjell på disse to variantene av delenummer... 9450494[/snapback] Sånn er det på masse varer. Er bare 2 forskjellige leverandører til de. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Kjøpte 226BW på Expert idag og dem har S panel weeeuW! Endret 25. september 2007 av Killer Lenke til kommentar
oeysstra Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 For de med 226BW, sjekk: http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...;postcount=2285 for en kodebekrivelse Jeg kjøpte idag en 226BW og har fått bekreftet at den har S-panel. Jeg er dog skuffet over baklyset. Kan noen si meg om 226CW er bedre på dette, eller er 226CW bare en "226BW garantert med S-Panel" Min gamle HP L1940 hadde ikke noe problem med baklys... (Har denne kanskje en annen paneltype?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå