Camron Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Gjelder en Mercedes Benz 190D, 1987 modell med automatgir. Den slår seg plutselig av ved kjøring, kan ikke skjønne hva som er galt. Den har litt lite diesel, men ikke så mye at den er i nærheten av "R". Kan det være at peileren ikke er nøyaktig? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvor lenge har den vært slik? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Skjedde for første gang nå for en uke siden kanskje. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Kondens i tanken? Får ihvertfall ikke mer drivstoff. Ville ha sjekket hvor god stand dieselen i bunn av tanken var jeg. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Hvordan kan det gjøres? Lenke til kommentar
-clean-look- Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Hvordan kan det gjøres? 9258909[/snapback] hmm...kjenner en med saab med samme problemet...men det er 2001 modell... har fremdeles ikke funnet ut problemet... er det system til og ta diagnose-test på den hadde jeg villet gjort det Endret 11. august 2007 av -clean-look- Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvordan kan det gjøres? 9258909[/snapback] hmm...kjenner en med saab med samme problemet...men det er 2001 modell... har fremdeles ikke funnet ut problemet... er det system til og ta diagnose-test på den hadde jeg villet gjort det 9259736[/snapback] Er ikke så "lett". Hvis jeg ikke tar helt feil så er ikke noe elektrisk styring på denne motoren, men tror det er noe vakum. Kjør en slange ned i bunnen av tanken og så få opp litt av dieselen i bunn. Ca 2 dl. Så putter du den i en kjøkkenglass eller noe liknende. Så lar du den stå en stund. Da vil den skille seg i forskjellige lag hvis det er noe dritt i den som det ikke burde være der. Tanken er forøvrig bak setene bak. Eventuelt kan du tømme tanken 100% og så fylle den opp med diesel igjen. Da burde den være rein. Har forresten skiftet drivstoff filter på bilen? (Grov og fin) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå