Gå til innhold

Problemer med mplayerplugin i Kubuntu

Anbefalte innlegg

Jeg har for ikke så lenge siden innstallert Kubuntu på laptopen, men har problemer med å få mplayerplugin til å fungere som den skal.

Det som skjer når jeg skal se video på f.eks VGTV så kommer videoruten med logoen og slideren opp, men videoen begynner aldri. Det jeg så må gjøre er å høyreklikke i videoruten og velge fullskjerm, da begynner filmen, men ofte har den dårlig kvalitet på både bilde og lyd.

Når jeg prøvde nå netopp fikk jeg ikke opp dette engang, bare en svart rute :hmm:

Jeg har prøvd å fjerne overflødige plugins, som beskrevet i en annen tråd uten at det hjalp meg nevneverdig. Har sjekket listen over filtyper i firefox, og alle er satt til media player plugin, men på noen står det media player plugin, og på andre står det mplayerplugin, kan det være dette som er problemet?

Andre plugins, som flash og java, fungerer fint.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett gjennom ubuntuguide og gjort det som stod der, det var da jeg endte opp sånn som det var før.

Men nå gjorde jeg det samme som i den andre tråden, valgte Mediaplayerconnectivity + VLC og det fungerer fint, bildet og lyden ble helt fin. Eneste minuset er at det ikke spilles av i nettleseren, som det gjorde før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...