Korpmettaren Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Wrangler: Hvis du lurer så er jeg en utdannet maler (to år skole, to år praksis) og at polakker og andre kommer og tar jobber fra oss er ikke noe nyhet, og heller ikke noe man sitter og smiler av. Er heller ikke en person som går inn i forskjellige grupper for å kjempe for et hvitt land. Jeg bor i skogen, lever av skogen, og holder meg mest mulig unna politikere og alt det andre drittet Norge desverre har å tilby. Melkekartong: Vil nå si det er veldig merkelig at ingen svarte når han hadde søkt ettersom det visstnok er så ettersøkt med gode menn med god utdanning. Høres ikke ut som han har gått så veldig inn for å få seg jobb da. Det er Norges egen skyld at vi er nødt til å importere kvalifisert arbeidskraft Men alikevel går det visstnok mange rundt som er topputdannet men har en dårlig jobb. Klarer ikke helt å få dette til å stemme jeg. Må si de er flinke til å søke da, siden Norge er så hypp på å få utenlandske personer med bra papir i lomma. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det er Norges egen skyld at vi er nødt til å importere kvalifisert arbeidskraft Men alikevel går det visstnok mange rundt som er topputdannet men har en dårlig jobb. Klarer ikke helt å få dette til å stemme jeg. Må si de er flinke til å søke da, siden Norge er så hypp på å få utenlandske personer med bra papir i lomma. 9435531[/snapback] Jah.. Vi importerer nok mye arbeidskraft allerede. Tror det er navnene som er avgjørende. Min teori er at "John Smith, Karl Gustavsson, Matthew Smile" osv. har et forsprang i forhold til "Abuhkhar Hamazzir, Ali Sook Mustafi" osv. Virker som en del mennesker tror at personer med afrikanske/arabiske navn ikke klarer å lære norsk. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Virker som en del mennesker tror at personer med afrikanske/arabiske navn ikke klarer å lære norsk. 9439432[/snapback] Og det er det! Er skremmende mange som ikke setter seg inn for å lære vårt språk. Skal de lære det, så må de prate det og. Barna lærer norsk på skolen, kommer hjem og prater dems egen språk. Nytter ikke da. Men for å være en snill borger så må jeg vel også spytte inn og si at det er jo en del som vil lære det og da. Men dette sporer vel litt av mht det vi egentlig skal diskutere om vel? (selv om jeg vil diskutere mer.. Bare vil ikke at mod.folka skal stenge tråden...) Endret 6. september 2007 av conzeed Lenke til kommentar
thrice Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Melkekartong, Det er faktisk et faktum at navn har mye å si. Det var en utdannet psykiatrer / psykolog som søkte gang på gang på en jobb. Han hadde et ikke-vestlig navn. Han skjønte så kalrt greia, og byttet til et norsk navn, fikk jobben, og byttet tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå