Plystrern Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har skifta til Monster component + optisk lyd på 360'n, men lyden funker ikke som den skal. Det merkes mest i menyene hvor lydeffektene noen ganger funker som de skal, mens de andre ganger ikke funker, eller volumet er veldig lavt. Hvis jeg blar fort gjennom menyene slik at lydeffektene "overlapper" hverandre, så funker det som det skal, men ikke hvis lydeffektene kommer hver for seg. :| Merkelige greier.. Har prøvd med annen receiver og ny monsterkabel, men det hjalp ikke stort. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Sikker på at du har koblet riktig? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er vel noen lydinstillinger på Xboxen du kan prøve, stereo/dolby digital osv. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Har ikke hatt samme problemet med Xboxen, men i Windows har jeg samme problemet. Lydkortet sender ikke lyd med mindre det er kontinuerlig lyd, og når jeg er i Windows så registerer ikke receiveren at det kommer lyd når jeg gjør noe. Skjer det samme på Xboxen? Når du lar menyene stå stille hva står det på recieveren da? No digital data eller DD Dolby Digital? Lenke til kommentar
Plystrern Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 jepp. skjer det samme på xboxen. i displayet på forsterkern står det "AB-OPT 0.0 AB= klasse AB. OPT= optisk lyd 0.0= volumet står på 0, altså lyden er verken forsterket eller dempet. Normal nivå. Hvis jeg blar i menyene så står det PCM 48K i displayet. Forsterkern er en XTZ Class A DII. Stereoforsterker. Lyd via phono fungerer som smurt. Har brukt den originale komponentkabelen med "phonolyd" frem til nå. :O Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva skjer hvis du sett instillingene på Xboxen til å sende signalet som ProLogic II? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Lyd via phono fungerer som smurt. Har brukt den originale komponentkabelen med "phonolyd" frem til nå. :O 9262385[/snapback] Det samma problemet hadde jeg med mitt anlegg, det viste seg at jeg glemte og sette på digital innput istede for analog Lenke til kommentar
Plystrern Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Lyd via phono fungerer som smurt. Har brukt den originale komponentkabelen med "phonolyd" frem til nå. :O 9262385[/snapback] Det samma problemet hadde jeg med mitt anlegg, det viste seg at jeg glemte og sette på digital innput istede for analog 9262960[/snapback] Den står som sagt på digital optisk. Hadde den stått på analog så hadde jeg ikke fått lyd overhodet. Lenke til kommentar
Plystrern Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Hva skjer hvis du sett instillingene på Xboxen til å sende signalet som ProLogic II? 9262892[/snapback] Det er ikke noe valg for PL2 i audio settings på 360'n. Har prøvd digital 5.1 og digital wma pro og disse gir ingen lyd. Dette pga det ikke finnes DD 5.1 eller wma dekoder i forsterkern vil jeg tro. Det jeg bruker er dolby digital stereo.=) Endret 12. august 2007 av imback Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Den står som sagt på digital optisk. Hadde den stått på analog så hadde jeg ikke fått lyd overhodet. 9263245[/snapback] Viss du setter den på analog skal du jo klare få lyd fra phonokablene til component. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er ikke noe valg for PL2 i audio settings på 360'n. Har prøvd digital 5.1 og digital wma pro og disse gir ingen lyd. Dette pga det ikke finnes DD 5.1 eller wma dekoder i forsterkern vil jeg tro.Det jeg bruker er dolby digital stereo.=) 9263255[/snapback] Jah, var DD Stero jeg mente ^^ Ingen lyd nei? Hvorfor bruker du bare ikke phono pluggene? Du har jo bare en stereoforsterker, og sannsynligvis bare to høytalere? Har du forsterkeren et stykke unna TVen? Skjer forresten det samme med meg når jeg setter Digital Output til DD Stereo. Med engang Xboxen ikke sender lyd kobler høytalerne seg ut, og det tar et par millisekunder før forsterkeren reagerer på at det kommer lyd gjennom kabelen. Det kan da umulig være noe stort problem egentlig? Du surfer da ikke så mye i menyene at det tærer på Lenke til kommentar
Plystrern Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Hehe. Noe stort problem er det nok ikke, men likefullt skal det ikke være slik. Siden det er optisk kabel som følger med monsterkabelen, så burde det jo være mulig å bruke denne uten å måtte kjøpe en overgang fra "ekstra liten minijack til phonostereo". Det er forresten ikke bare i menyene man opplever dette. F.eks i starten på et billøp i et eller annet spill hvor det telles ned fra 3, så hører man bare "...o, one!" Teit. =) edit: forsterkern står 50cm fra tv og xbox, men den optiske kabelen er 3 meter lang, så det kan jo hende at det kan hjelpe med en kortere kabel. Endret 12. august 2007 av imback Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hehe. Noe stort problem er det nok ikke, men likefullt skal det ikke være slik.Siden det er optisk kabel som følger med monsterkabelen, så burde det jo være mulig å bruke denne uten å måtte kjøpe en overgang fra "ekstra liten minijack til phonostereo". Det er forresten ikke bare i menyene man opplever dette. F.eks i starten på et billøp i et eller annet spill hvor det telles ned fra 3, så hører man bare "...o, one!" Teit. =) edit: forsterkern står 50cm fra tv og xbox, men den optiske kabelen er 3 meter lang, så det kan jo hende at det kan hjelpe med en kortere kabel. 9263455[/snapback] Hmm, da er i så fall forsterkeren din ekstremt treig i avtrekkeren ^^ Hos meg får jeg respons med engang jeg rører på en knapp. Den optiske kabelen er beregnet for bruk til surround systemer, samme med Monster kabelen. Den er dyr nettopp fordi du får god kvalitet og bra bilde på store skjermer. Kortere kabel har ikke noe å si. Signalet går med lysets hastighet, og vi alle vet jo hvor kjapt det er Lenke til kommentar
Plystrern Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) yes. nettopp derfor kjøpte jeg monsterkabelen, siden den fikk bra skussmål. Resultatet var bedre farger og skarpere bilde på min Panasonic TH50px70 plasma. (den optiske kabelen hører sammen med komponentkabelen, ligger i samme pakka) Testa også med en annen receiver, en nad T754 v2 (tror det er riktig modellnr) og den var også treig i responsen. Angående lengde på kabelen så kommer det an på renheten i glasset/plastiken hvor langt signalet går uten tap. Dog 3 meter vs 1 meter burde være hipp som happ på en kabel til 1000kr. =) Jeg skal få tak i en overgang fra minijack til "ekstra liten minijack" til uka, og prøve med analog kabel fra monsterkabelen. Det er nemlig en overgang fra optisk til analog via en "ekstra liten minijack" på pluggen som står i selve konsollen. Så da får vi se hva som skjer :O Endret 12. august 2007 av imback Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå