Gå til innhold

Mistet 130 gb etter å ha brukt acronis

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lagde noen nye partisjoner med acronis disk director på min nye 2,5" 250 gb harddisk... kopierte windows-partisjonen over, og alt gikk som smurt..

Deretter tok jeg 250 gigen og bytta med den gamle 73,3 gigen.. har den jeg ikke bruker i dataen i en harddisk-case..

kom opp at det var en mbr-error når jeg prøvde å boote, bytta om på diskene igjen, og så i dd at alt så normalt ut...

Så jeg prøvde noen ganger til å boote med den store disken, men når det ikke gikk bestemte jeg meg for å ta en fresh install..

Jeg ble sjokkert når jeg kom inn i windows-installasjonen, og så at det bare var 73,3 gig å bruke på 250 gig-disken.. jeg skjønte ingenting, så jeg bytta disker igjen, og riktig, i acronis sto den bare oppført som unallocated på totalt 73,3 gig.. de resterende 130 eller noe så gigabyte finner jeg ingen steder...

Har prøvd i disk manager, paragon partition manager, men finner ingen ting... :cry:

Er det noen som vet noen ting om hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå vet ikke jeg hva acronis er for noe, men siden du har tatt en fresh install, så er det kanskje like greit å bruke windows installen til å slette hele disken og så opprette nye partisjoner

husk SP2 for å få all plass tilgjengelig.

9258149[/snapback]

kanskje jeg var litt uklar:

jeg skulle til å ta en fresh installering, men da oppdaget jeg at det bare var 73 gig tilgjengelig i det hele tatt..

altså, det er ingen programmer som finner de resterende gigabytene... det er ikke mulig å finne de i det hele tatt...

acronis disk director er et program ala partitionmagic og partition manager..

Lenke til kommentar

har du boota med windwos cden for å installere? da får du jo et valg om hvor du vil installere. der kan du slette partisjoner og opprette nye.

prøv å slett alle partisjonene du finner, og opprett en ny. kanskje diskplassen dukker opp da.

eller så kan det jo være at du holder på med feil disk, om det er flere montert i samme maskin ;) 73gb er jo ca størelsen til raptordisker

Lenke til kommentar
har du boota med windwos cden for å installere? da får du jo et valg om hvor du vil installere. der kan du slette partisjoner og opprette nye.

prøv å slett alle partisjonene du finner, og opprett en ny. kanskje diskplassen dukker opp da.

eller så kan det jo være at du holder på med feil disk, om det er flere montert i samme maskin ;) 73gb er jo ca størelsen til raptordisker

9258268[/snapback]

er ikke det som er problemet, jeg vet at det er riktig disk jeg ser på...

kort fortalt: i partisjonsprogrammer sto den før oppført som 230 gb, uten noen partisjoner.. så lagde jeg noen partisjoner, og den sto fortsatt oppført som 230 gb med 4 partisjoner på så så mye.. nå står den oppført uten partisjoner, og totalt 73 gig

Lenke til kommentar

Slike symptomer tyder på at disken er defekt.

Men sjekk først i BIOS for å se om den viser samme størrelse. Og så kan du prøve fabrikantens diagnoseprogram, som du finner på UBCD.

http://www.ultimatebootcd.com/

Men dette minner jo mye om problemet i denne tråden, han hadde brukt Ghost.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779328&hl=

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...