peruvian Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 jeg har fått dynamostøy på høytalerne når jeg starter å kjøre. jeg har lagt om kablene to ganger, har forsterker som som er kobla rett til batteriet, strøm og signalkablene er ikke bundet sammen så det er ikke det som er galt :// noen andre forslag?? mvh Lenke til kommentar
Rezern Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Kan rett og slett hende det er signalkablene som er problemet,uten at jeg vet hva slags du har. Hadde selv slike "lakrislisser" som de selger på biltema og det lagde litt støy, skiftet til noen virkelig dyre som var skjermet og problemet i mitt tilfelle var vekke.Kansje prøve me en annen spiller for og se om det er denne som gjør det. Kan være verdt og prøve hvertfall, selv om jeg ikke kan garantere at dette er dette som er problemet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Min erfaring er at tenning eller dynamostøy som oftest skyldes dårlig og/eller skadd signalkabel. Prøv en ny signalkabel. Bare legg den løs i bilen og prøv om det gjør noe med støyen. Gå også over tilkoblingene til spiller og forsterker(e), spesiellt jordpunktene. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Du kan prøve å sette opp en skilletrafo. http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/...behoer_sort.htm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har dobbeltskjerma signalkabler og får fort dynamostøy om de ligger litt nærme strømblokkene. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 1. Det kan allerede være for sent, om jordsikringen i spilleren er gåen så må den enten til rep, eller så kan du jorde signalkablene dine, selv om jeg synes det er en nødløsning. 2. Om spiller og forsterker ikke har tilgang til like god spenning, som følge av at den ene eller andre har dårlig jord eller pluss, som igjen fører til spenningsfall og potensialforskjell mellom forsterker og spiller (dvs at spiller og forsterker ikke har samme spenning) da oppstår også dette problemet.. Jeg legger f.eks alltid opp pluss og minus kabel fra batteri til forsterker og spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå