Gå til innhold

Samsung HDD og resonans

Anbefalte innlegg

Har to nye Samsung 400GB sata disker (166 plater). Disse lager en resonanslyd i kassa som er slitsom. Det er en sånn vroom, vroom, vroom lyd hele tiden. Vi snakker ikke her om knatrelyden eller den vanlige summinga. Dette er uansett om det er en eller to. Før hadde jeg to WD 320GB disker i detta kabinettet, men pga problemer med wd og vista kjøpte jeg disse. Problemet er uansett om jeg har en av de i gang eller begge. Testa en og en også. Endra plassering. Ingen ting hjelper.

Kobla fra vifter for å sjekket at den ikke kommer på samme frekvens med de. Hjalp ikke. Diskene fungerer ellers som de skal.

Flere som sliter med samsung på dette området?

Tenkte jeg skulle sende PS en mail, for jeg må ha to andre disker når disse oppfører seg sånn. Er dette noe en kan få returnert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er klar over at det er kabinettet som forsterker lyden. Men nå har jeg hatt to forskjellige merker i dette uten tull, men dette her er ikke en jevn lyd, men en "pulserende" lyd som har maks og min annet hvert sekund. Det som er slitsomt. Selv med sidedørene av er det merkbart, så det er tydeligvis noe rart.

Kjedelig å måtte skaffe harddisk silensere. Da får jeg ikke brukt den plassen som er beregnet for harddisker heller. Dessuten er det dårlig plass i 5,25.

Men får høre med PS om de tar de i retur. Uansett ikke akseptabel

Lenke til kommentar

Det er vel mer det at det oppstår ressons med reflektert lyd (ekko) så det oppstår bølgetopper og bølgedaler. Men det er med en disk også. Med to så virker det bare litt sterkere. Begge er også prøvd alene.

Også prøvd med diverse gummiforinger og fastsettinger for å miske overføringer av vibrasjon, men ingen hell.

Hadde noe tilsvarende problem for mange år siden med en maxtor i et annet kabinett. Men da var det kun å bytte ut denne så ga det seg (var flere disker i det kabinettet).

Edit:

Tok de ut av kabinettet og de lager liker hærlig ulyd. Det er her retur :)

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...