Gå til innhold

Hva er et S-Panel, og hvorfor vil jeg ha det?

bushwakko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil, men prøver meg uansett:

A-, C- og S-paneler er alle TN-paneler, men forskjellen er at disse er ifra forskjellige produsenter av TN-paneler. A-panelene er produsert av AOC, C-panelene er produsert av Chimei, mens S-panelene er produsert av Samsung.

Og det er Samsung-panelene som har vist seg å være de beste panelene blant TN-panelene man finner i de nye LCD-skjermene. Og da mener jeg med tanke på fargegjengivelse, innsynsvinkel, lysstyrke/kontrast og baklys, osv.

Fant dette i et stykke ned i denne tråden:

Oh yeh, there are 3 different 226BW's

1. 'S' = Samsung panel

2. 'C' = Chimei panel

3. 'A' = AOC panel

They rate in that order too... A panel is apparently hopeless. And S panels are impossible to find. So we're stuck with a C panel. However, it's been said that despite it using a chimei panel, it's still an A-class monitor, which is No.1 atm for 22".

Svar på innlegget over:

That's really important.

The S is really good - Nick raved about it in his review in PCA. But the A appears to be complete rubbish. Haven't heard much about the C panel, but I'm in the market for two of these beauties myself and I'm really hoping to find some S panels.

Fant mer stoff her:

Samsung 226BW A and S series: The verdict

Review: Samsung 226BW LCD, "C" Panel

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Dersom du skal ha en god skjerm, så velger du noe annet enn TN-panel. PVA er et stort steg i riktig retning.

Den billigste PVA-baserte skjermen jeg fant i prisguiden er denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=58528.

Nesten utrolig billig til å være 22" widescreen PVA, men den mangler HDCP-støtte om det betyr noe.

9266922[/snapback]

jeg undersøkte PVA litt, og det virker som forskjellen fra PVA og TN ikke er så stor, men at S-PVA er ganske mye bedre. siden det er ekte 8-bit, og ikke dithret, slik at det kan vise 24mill farger. Hovedsakelig er jeg fornøyd med fargegjengivelsen i de fleste skjermer, og for meg er det viktigere at de er raske (siden det hender jeg spiller spill som q3 osv) og at svart-fargene er svarte (noe som ihvertfall glossy skjermer pleier å gi intrykk av at de er).

Spurte i en annen post her også, om hvilke glossy skjerm jeg burde velge, men har ikke funnet ut no særlig mer om det. har sett på acer x222w, men syntes 5ms hørtes litt mye ut, men jeg har også hørt at det nødvendigvis ikke har så mye å si, siden svart-hvit hastigheten nødvendigvis ikke sier noe om grå-grå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...