mrElectric Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Tror den gamle PCen sitt hovedkort e kresjet (skal sende den på sjekk for å være helt sikker). Hadde et Asus A8N32-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939, som e faktisk ikkje mer enn et år gammelt, men tror ikkje eg får noe reklamasjon på det fordi eg har nok ingen boks å sende det tilbake i og prisen har jo sonke no sinnssykt og hele 939 e på vei ut. Så då har eg nesten bestemt meg å kjøpe ny. Så her e oppsettet: ANTEC P182 EU PC CASE BLACK PERFORMANCE ONE SERIES IN ASUS M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI, (M2N-SLI DELUXE) AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2x1MB Boxed SEAGATE 250GB Int 3.5-in SATA 3G HDD 7200rpm 16MB 1-in Height 5-Yr Warr. Bulk HighPoint Rocket 133 U-ATA/133 BENQ Internett keyboard X122 PS2/USB Sapphire Radeon X1950PRO 512MB GDDR3 KINGSTON 2GB DDR2 667MHz CL5 NON-ECC (2stk.) Tenkte å kjøpe ny hoved harddisk (eg har 3 stk. no) og må ha IDE PCi kortet for å bruke to av de gamle. Pris ingen betydning.. dette kommer vel rundt 8000. Trenger ikkje skjerm, lydkort (har en mackie 400f, så no need), dvd-brenner og PSU. Tenkte å kjøpe greiene gjennom Multicom. Vet at noen av delene e billigere andre plasser, men praktisk å få maskinen litt fort. Har konsert i September så trenger den snarest, viss den andre har tatt turen helt. Trenger tips om noe kunne vært hakket bedre, eller deler som frarådes. Endret 11. august 2007 av mrElectric Lenke til kommentar
HiPPOLOVE Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kan jo sjekke prisene opp mot Kompplett.no og Netshop.no, der jeg handler for det meste :-) Selv ville jeg gått for Intel Core 2 Duo om jeg skulle bestilt ny PC i disse tider... hvis pris ikke er noen betydning ville jeg også byttet ut Seagate disken med en 500GB Western digital... Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 (endret) ja burde kanskje sjekke ut intel.. pleier å kjøpe på netshop.no, men de hadde ikkje alle delene.. komplett e bare dyrt:P men kordan e gHzen på AMD i forhold til Intel? Endret 12. august 2007 av mrElectric Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva ligger du i musikkPC? at den er stille? Vet ikke hvor stille Seagate harddisken er, men kan ihvertfall anbefale Samsung. Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 stille e ingenting å bry seg om.. vet ikkje koffor det e så mye mas on det anyway. musikkpc blir vel at den e kraftig og stabil. ikkje ute etter å overklokke. Vista e bare å drite i for det fins ingen gode drivere, og e ikkje akkurat kjent for stabilitet. men ha et god nok 3d kort for BioShock når det kommer:P Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 har sett på intel prosessor og Hovedkort og komt fram til dette: GIGABYTE GA-P35-DQ6 Silent Pipe Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det ser bra ut. PS: Snakker om Intel Lenke til kommentar
mrElectric Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 tenker å ha de beste delene (innen en viss klasse) når eg først e i gang. fant ut at newegg.com hadde en god del gode anmeldelser. Men noen tips til bra skjermkort i middelsklassen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå