Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC: Ingen skjermbilde

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt sammen en ny pc, men når jeg prøver å starte opp får jeg ikke noe skjermbilde. Alt "høres" korrekt ut fra pc'n, men skjermen forblir altså sort. :hmm: I tillegg vil ikke kabinett-viftene jeg har tilkoblet systemet starte, mulig dette har en sammenheng med grunnen til at jeg ikke får skjermbilde?

Systemet:

-Intel C2Q6600

-Asus P5N-E SLI

-4GB OCZ XTC Platinum RAM (4x1GB)

-Corsair HX620Watt

-WD Raptor HDD

-GeForce 7600GS

Jeg har koblet til den firkantede 4-pins kontakten fra PSU og den store lange kontakten, men det også en 6-pins-kontakt som kommer fra PSU, skal denne også tilkobles hovedkort?

EDIT: Kan også legge til at jeg har operativsystem fra gamle-pc'n på Raptor-disken, men jeg skal da få skjermbilde alikevel? Ihvertfall start-up-bilde fra HK og mulighet for en tur i BIOS. Right?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å reset bios i henhold til hovedkortmanualen. (Jumper, ut og inn med bios batteri).

Dette gjorde susen når jeg ikke fikk skjermbilde på min nye maskin.

Har akkurat  satt sammen en ny pc, men når jeg prøver å starte opp får jeg ikke noe skjermbilde. Alt "høres" korrekt ut fra pc'n, men skjermer forblir altså sort. :hmm: I tillegg vil ikke kabinett-viftene jeg har tilkoblet systemet starte, mulig dette har en sammenheng med grunnen til at jeg ikke får skjermbilde?

Systemet:

-Intel C2Q6600

-Asus P5N-E SLI

-4GB OCZ XTC Platinum RAM (4x1GB)

-Corsair HX620Watt

-WD Raptor HDD

-GeForce 7600GS

Jeg har koblet til den firkantede 4-pins kontakten fra PSU og den store lange kontakten, men det også en 6-pins-kontakt som kommer fra PSU, skal denne også tilkobles hovedkort?

EDIT: Kan også legge til at jeg har operativ fra gamle-pc'n på Raptor-disken, men jeg skal da få skjermbilde alikevel? Ihvertfall start-up-bilde fra HK og mulighet for en tur i BIOS. Right?

9257566[/snapback]

Lenke til kommentar

Det funket :D Tusen takk for hjelpen. :)

Sliter fortsatt med 4stk. vifter + et lys som ikke fungerer though! :hmm: Noen som har peil på hva som kan være galt?

EDIT: Det viser seg at grunnen til at jeg fikk skjermbilde nå var at jeg hadde fjernet 2GB med RAM. Så når det bare sitter 2x1024MB med Ram på HK starter den opp feilfritt, men når jeg putter i alle 4 1024MB-modulene får jeg ikke skjermbilde. Noen som vet hva grunnen til dette kan være?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Hvilket lys er det som ikke fungerer?

Er det en diode på kabinettet for "power on" eller "harddisk jobber", kan trikset være og snu kontakten på hovedkortet - bytter en + og - på diodene vil de ikke lyse om strømmen "går feil vei"...

Lenke til kommentar

Damn! Det funket ikke alikevel. Faktisk så er det sånn at noen ganger starter pc'n opp og andre ganger får jeg ikke skjermbilde. De gangene den starter opp høres det ut som PC'n først starter opp så booter den igjen etter et par sekunder før det piper i hovedkortet og pc'en starter opp ordentlig. De gangene jeg ikke får skjembilde booter den ikke et par sekunder etter at jeg har trykt på power-knappen og det piper ikke fra hovedkortet. HJELP!

I tillegg virker det som viftene og lyset jeg fortalte om får for lite strøm eller noe. Jeg prøvde å koble fra alle viftene og tilkoble en enkelt slapp 80mm-vifte og da var det bare så vidt den snurret rundt. For å få igang 120mm-vifter og de litt mer aggresive 80mm-viftene må man gi de et lite "push" i starten. :p

Hvilket lys er det som ikke fungerer?

Er det en diode på kabinettet for "power on" eller "harddisk jobber", kan trikset være og snu kontakten på hovedkortet - bytter en + og - på diodene vil de ikke lyse om strømmen "går feil vei"...

Det er bare et lite lys som sitter på toppen av kabinettet mitt ikke noe viktig egentlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...