Gå til innhold

[Løst!] Greier ikke å formatere!

Anbefalte innlegg

Har et stort problem. Jeg skal installere windows xp på nytt. Jeg setter i cden, starter opp, velger at c: skal være 12gb og ha system på seg, lager til noen andre partisjoner, også velger jeg at den skal formateres med NTFS. Den starter, går litt, til ca. 70% så stopper den :ermm:

Jeg prøver igjen. Går ikke. Prøver enda en gang, denne gangen med NTFS hurtig. Går ikke.

Siste forsøk: lager en stor partisjon med all plassen på. 238465mb og formaterer den med NTFS. Stopper på 21% :hrm:

En gang til! Denne gangen en partisjon, 238465mb, NTFS hurtig. Stoppet på 20% :mad::realmad::wallbash:

Hva skal jeg gjøre? Er det noen andre program jeg kan bruke til å formatere?

Har hadt lignende problem før, de løste jeg ved å sende den inn til netshop. De sendte den tilbake. Det stod "Formatert, testet OK". :ph34r:

Takker utrolig mye for hjelp!

Endret av -PeeWee-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan "jumprer" jeg den?

Hvordan skal "vi" vite det når du ikke opplyser hva slags modell du har. ;)

SATA 3G mode kan du legge tilbake til etter at du eventuelt legger inn disk kontrollerens driver for hovedkortet ditt (istedet for Microsoft sin default IDE driver)

*Edit*

Antar du har en SATA II 250GB modell , isåfall

Seagate Jumpers:

post-35394-1186852350_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Enten var det en løs kontakt, eller så hadde jeg flaks. Jeg gjorde det jeg har gjort vær gang ...  :dontgetit:  :ermm:

9264489[/snapback]

Tok ut harddisken, så på jumper greiene, skrev her og laget e-post kladd til netshop. Tenkte at jeg skulle prøve èn gang til, bare for å være helt sikker. Satt inn harddisken, sjekket alle tilkoblingene til cdrom og harddisk, slo på pcen. Formaterte c: på 13gb. Alt gikk fint :)

Vet ikke hva jeg gjorde for å fikse det, men den funker og det er jeg glad for :):innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...