Superted73 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Hjelp! Når jeg skal installere XP på min SATA harddisk så finner ikke installasjonsprogrammet noen disker. Jeg har forsøkt å installere driver fra HK produsent men er ikke sikker på om det er de rette driverene og evt hvilke driver som skal til. Jeg har sett gjennom noen lignende tilfeller på forumet her, men det ser ikke ut til at det hjelper meg. Og jeg mener at alle settingene i BIOS er riktige nå. Jeg ser ihvertfall HD i BIOS. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har en Western Digital 3200 KS harddisk og MSI NVIDIA nForce 4 SLI MS-7185 HovedKort. Endret 11. august 2007 av Superted73 Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 grunnen til at instalations prog ikke finner hd er fordi du mangler silicon image (sil 3114) den er til s-ata kontrollere sil 3112 brukes kun hvis du har bare 2 s-ata kontrollere på kortet denne sil 3114 ligger på cd plata som fulgte med hovedkortet denne kan du lage til på en floppy og trykke F6 da vil du få beskjed trykk a fo å angi ........ det er da bare å følge anvisningene PS husk velg den som står win xp på :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: håper du får dette til lykke til Lenke til kommentar
Superted73 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Hei igjen! Takk for svar trubadurix! Beklager sen respons, men har fortsatt problemer med skitmaskina..... Har forsøkt både drivere ifra MSI både på nett og CD-ROM som fulgte med. Men den finner fortsatt ikke harddisk. Har nå investert i Vista Ultimatum, men den heller klarer ikke å installere noe. Trodde i et svakt øyeblikk at nye OS hadde driverene, men nei.... Har nå en stor mistanke at noe er galt med harddisk, men synes dette er rart når både BIOS og annen maskin ser harddisk OK. Har ikke forsøkt å installere OS via annen maskin, men det kan vel bli neste steg. Hvis ikke noen andre har et kjempeforslag, så ser det ut til at en ny harddisk må bestilles. Håper ikke at det er hovedkortet det er noe galt med, men fint om noen skulle vite det. TS Lenke til kommentar
Nator Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ga til slutt opp med min Sil 3114 kontroller på ASUS A8N-SLI pga lignende problem. Selv om jeg fikk Windows XP setup til å laste driverne til kontrolleren helt fint, fikk jeg aldri opp mine RAID array som disker. Ganske skuffet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå