Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen hakker etter PSU skift

Anbefalte innlegg

Hei

For noen dager siden så kortsluttet PCen. Plutselig ble det bare svart og strømmen hadde gått.

Senere da jeg prøvde å skru på PCen kom det en lav lyd men ingen oppstart og timen etterpå så gikk sikringen. Etter hvert fant jeg ut at strømforsyningen (gammel Enermax 350W jeg har hatt i flere år) hadde blitt defekt i og med at den overspente strømmen i hybelen, ettersom da jeg plugget PCen i strømkontakten så gikk sikringen og den nektet å komme på så lenge PCen var tilkoblet veggkontakten. Så fort den var fjernet så kunne jeg skru strømmen tilbake. (Da jeg hadde PCen i strømkontakten og prøvde å flippe sikringsbryteren opp eller på, så kom det et ”elektrisk smell-lyd” og bryteren gikk ned på AV.)

Nå har jeg fått en ny Mist 500W PSU og PCen fungerer igjen. Vel nesten. PCen hakker. Når jeg beveger musepekeren så kan den stoppe opp veldig kort for så å fortsette. Samme med dataspill, der kan det hakke periodevis og når det gjør det så knitrer lyden. Det rare derimot er at musikk og videoer ser ut til å fungere helt fint i Winamp & Windows Media Player. Jeg oppdaterte Winamp derimot etter å ha montert inn nye PSUen og forrige Winamp versjon så var det hakkelyder da jeg spilt musikk. Ikke sånn at musikken stoppet opp for korte øyeblikk, men det var knitrelyder og de kom periodevis.

Kan minnet, hovedkortet eller grafikkortet være feil etter at den forrige strømforsyningen brøt ned og kan den ha ”sendt strøm som ikke skal sendes” til datakomponentene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...