Gå til innhold

Vista eller XP på ny maskin. (OC og gaming)


Anbefalte innlegg

Halla!

 

Jeg bygger ny maskin og skal ha inn OS'et på nytt selvsagt...

 

Spørsmålet da er... skal jeg likegodt hive inn Vista Ultimate og satse på det, eller skal jeg holde meg til XP en stund til?

 

Brukes primært til spill, photoshop og surfing...

 

Maskinen blir slik:

 

P5W I975X

E6600@3,0Ghz

2GB Ballistix DDR2

8800GTX

 

 

Hva tror/mener folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mange tester viser at xp er bedre en vista til spill bruk da driverene er bedre. Spiller bf 2142 og med 1 gb ram hakka det så måtte ha 2 gb vista sluker ram bare så det er klart. Savner litt med andre spill og høre på musikk samtidig med spill kjøre flere progs etc men med vista går det bare ikke må lukke alle progs bare msn og ts for den bruker opp 90% av rammen når jeg fyrer opp spillet :p

Endret av hov55
Lenke til kommentar

jeg bruker vista 64 med 4GB ram AMD X2 6000+ ati 1950 pro og får 5900 i score i 3dmark 06

spiller litt silkroad online syntes det fungerer flott og har ikke no trøbel, men hvis du går for vista sjekk at du får drivere til alt, HK drivere og alt annet du måtte ha.

 

jeg kjøpte vista premium oem fordi jeg ikke har planer om å bytte HK med det første ...

 

vista er litt kresen på at drivere og slkt passer men er det i orden er det ikke noe i veien. desuten får du jo DX10 støtte med vista. jeg gikk for x64 fordi maskinvaren støtter det og jeg så ingen grunn til å tviholde på 32bit os lenger en nødvendig..

 

men dette er bare mine erfaringer....

Lenke til kommentar
Noen erfaring med ytelsen i spill osv? Er XP bedre fordi selve OS'et er lettere?

9257217[/snapback]

 

 

Det lurer jeg også på. For meg virker vista ganske så treigt og hvis det slukes ram så så kan man lure på om dx10/vista blir så mye bedre enn dx9/xp. :hmm: Får vel vente på testene når spillene kommer.

 

Eller til det kommer en god vLite versjon som gjør vista lettere å bære. Eller Ms plutselig snur og gir xp dx10 støtte.

Lenke til kommentar

De er en utbredt misforståelse at "Vista sluker minne" .

OSets memory manager "reserverer" minne og deler dette ut til applikasjoner som trenger det . At det ser ut som lite igjen i taskmanager betyr ikke at alt brukes . I forhold til XP bruker Vista 1-2 hundre megebytes mer - toppen. Det er også forskjell på Home Basic/Home Premium/Ultimate . Ultimate har flest "features" og dermed flere prosesser gåendes og således bruker mere enn de andre to. Memorymanageren har også bedret funksjon enn XP sin til å "page ut" det som under tiden ikke brukes.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Vista i 4 måneder nå, og jeg kunne aldri tenkt å gå tilbake til XP!

Jeg har fortsatt tilgode å se ett spill som ikke funker på min maskin. Hvis du har problemer med et spill i Vista, så googler du det bare å finner en "workaround" på problemet :)

 

my 2cents.

Endret av tommen_h
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...