Fjoslen Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har installert ubuntu og det funket, men igår lastet jeg ned og installerte alle oppdateringene, jeg restartet og nå kommer jeg bare inn i et DOS-lignende program, må skrive inn brukernavn og passord men er ikke så god til disse kommandoene så jeg restartet maskinen og startet windows. Etter restarten var det også kommet opp 2 forskjellige installasjoner når jeg skal velge OS, ingen av de funker. Noen som vet hvordan dette kan fikses? -DeDDi Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hva skjer når du skriver startx etter at du har logget inn? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Skal prøve dette! Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Dette funket ikke, fikk bare feilmelding Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 and....? Feilmelding lyder som følger? No screens found? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Jepp, akkurat det God er du! Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Noen som har en ide om hvordan jeg kan få ordnet dette? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Kanskje det er et problem med skjermdriveren? Hva gjorde du når problemet oppsto sa du? Kjørte du update-manager? Hvilket skjermkort har du? kjør "sudo nano /etc/X11/xorg.conf" Finn linjen: Section "Device" Hva står etter "driver"? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvis du leser signaturen vil du se at han har et nvidia skjermkort. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Noe jeg har ja xD Prøvde det du sa men jeg fikk ikke opp noen liste Ja jeg kjørte update manager Endret 11. august 2007 av DeDDi Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Jeg kom på nå i frates at jeg også startet skrivebordseffekten, men jeg kommer meg fremdeles ikke inn på skrivebordet :S Anyone? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg kom på nå i frates at jeg også startet skrivebordseffekten, men jeg kommer meg fremdeles ikke inn på skrivebordet :S Anyone? 9260225[/snapback] Huh? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Skal være Farten, altså jeg gikk inn på Skrivebordseffekter så startet jeg et program som skulle gjøre slik at jeg kunne ha 3d skrivebord. Husker ikke hva det het. Har sett nermere på feilmeldingen og Ubuntu klarer å finne driver men det stod at det manglet en config :S Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 8800 GTS funker ikke med de nyeste nVidia-driverne. Du må installere en eldre driverversjon. Har skrevet om det her. Hvis du trenger installasjonsinstruksjoner finner du det her. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) 8800 GTS funker ikke med de nyeste nVidia-driverne. Du må installere en eldre driverversjon. Har skrevet om det her. Hvis du trenger installasjonsinstruksjoner finner du det her. 9278959[/snapback] Hvis du vil ha det enkelt så kan du laste ned Envy Link. Det er et program som vil laste ned og installere driver for deg som passer utmerket for nVidia 8800gts (Evny laster ned den siste drivern som er nyere enn hva man får via medabuntu) Endret 14. august 2007 av Govassa Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvis du vil ha det enkelt så kan du laste ned Envy Link. Det er et program som vil laste ned og installere driver for deg som passer utmerket for nVidia 8800gts (Evny laster ned den siste drivern som er nyere enn hva man får via medabuntu) 9279171[/snapback] Som sagt funker ikke 8800 GTS med de nyeste driverne, selv om man bruker Envy (prøvde det også), med mindre det har kommet en fiks siden sist jeg testet. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvis du vil ha det enkelt så kan du laste ned Envy Link. Det er et program som vil laste ned og installere driver for deg som passer utmerket for nVidia 8800gts (Evny laster ned den siste drivern som er nyere enn hva man får via medabuntu) 9279171[/snapback] Som sagt funker ikke 8800 GTS med de nyeste driverne, selv om man bruker Envy (prøvde det også), med mindre det har kommet en fiks siden sist jeg testet. 9279365[/snapback] Hmm det var rart å høre, jeg brukte Envy(har xfx nVidida 8800gts), og det fungerer helt fint her? Leste på et forum at den hadde de aller siste driverne og skulle fungerer fint med mitt kort(som det jo gjør). Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Kortet står på denne listen over støttet kort i Linux: http://www.nvidia.com/object/IO_18897.html Kan prøve å laste ned her: http://www.nvidia.com/object/linux_display..._100.14.11.html Veiledning for install får du nesten helt garantert på www.ubuntuforums.org EDIT: Ja, jeg liker å bruke driverne direkte fra nvidia.com Endret 14. august 2007 av Marsan Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Aner ikke hva dere gjør feil, men mitt XFX 8800GTS funker flott med standard x86 driver fra nvidias hjemmesider, aldri hatt noe problemer med det kortet i linux Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Aner ikke hva dere gjør feil, men mitt XFX 8800GTS funker flott med standard x86 driver fra nvidias hjemmesider, aldri hatt noe problemer med det kortet i linux 9279843[/snapback] Hmm, det var veldig rart. Hadde skikkelig store problemer med dette da jeg skulle installere driverne sist gang. Prøvde både nvidia-glx-new, driverversjon 100.14.11 (som fortsatt er de nyeste) og envy. Ingenting fungerte. Gikk gjennom installasjonen av 100.14.11-driverne hele tre ganger, i tilfelle jeg hadde oversett noe. Gikk tilbake til en eldre driver, og vips det fungerte. Orker ikke teste driverne igjen, siden alt fungerer fint nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå