Gå til innhold

Får ikke kommet meg inn på slrivebordeti Ubuntu

Anbefalte innlegg

Jeg har installert ubuntu og det funket, men igår lastet jeg ned og installerte alle oppdateringene, jeg restartet og nå kommer jeg bare inn i et DOS-lignende program, må skrive inn brukernavn og passord men er ikke så god til disse kommandoene så jeg restartet maskinen og startet windows. Etter restarten var det også kommet opp 2 forskjellige installasjoner når jeg skal velge OS, ingen av de funker. Noen som vet hvordan dette kan fikses?

-DeDDi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal være Farten, altså jeg gikk inn på Skrivebordseffekter så startet jeg et program som skulle gjøre slik at jeg kunne ha 3d skrivebord. Husker ikke hva det het.

Har sett nermere på feilmeldingen og Ubuntu klarer å finne driver men det stod at det manglet en config :S

Lenke til kommentar
8800 GTS funker ikke med de nyeste nVidia-driverne. Du må installere en eldre driverversjon. Har skrevet om det her. Hvis du trenger installasjonsinstruksjoner finner du det her.

9278959[/snapback]

Hvis du vil ha det enkelt så kan du laste ned Envy Link. Det er et program som vil laste ned og installere driver for deg som passer utmerket for nVidia 8800gts :)

(Evny laster ned den siste drivern som er nyere enn hva man får via medabuntu)

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det enkelt så kan du laste ned Envy Link. Det er et program som vil laste ned og installere driver for deg som passer utmerket for nVidia 8800gts  :)

9279171[/snapback]

Som sagt funker ikke 8800 GTS med de nyeste driverne, selv om man bruker Envy (prøvde det også), med mindre det har kommet en fiks siden sist jeg testet.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det enkelt så kan du laste ned Envy Link. Det er et program som vil laste ned og installere driver for deg som passer utmerket for nVidia 8800gts  :)

9279171[/snapback]

Som sagt funker ikke 8800 GTS med de nyeste driverne, selv om man bruker Envy (prøvde det også), med mindre det har kommet en fiks siden sist jeg testet.

9279365[/snapback]

Hmm det var rart å høre, jeg brukte Envy(har xfx nVidida 8800gts), og det fungerer helt fint her? Leste på et forum at den hadde de aller siste driverne og skulle fungerer fint med mitt kort(som det jo gjør).

Lenke til kommentar
Aner ikke hva dere gjør feil, men mitt XFX 8800GTS funker flott med standard x86 driver fra nvidias hjemmesider, aldri hatt noe problemer med det kortet i linux

9279843[/snapback]

Hmm, det var veldig rart. Hadde skikkelig store problemer med dette da jeg skulle installere driverne sist gang. Prøvde både nvidia-glx-new, driverversjon 100.14.11 (som fortsatt er de nyeste) og envy. Ingenting fungerte. Gikk gjennom installasjonen av 100.14.11-driverne hele tre ganger, i tilfelle jeg hadde oversett noe. :)

Gikk tilbake til en eldre driver, og vips det fungerte. Orker ikke teste driverne igjen, siden alt fungerer fint nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...